טבח בארה"ב: 19 ילדים, בגילי 7 עד 10, ושני מבוגרים, נרצחו באירוע ירי בבית ספר יסודי בעיירה יובלדי בטקסס, כך דיווחו הערב (שלישי) כלי תקשורת בארצות הברית. מושל טקסס, גרג אבוט, עדכן כי סלבדור ראמוס, נער בן 18 הוא החשוד בביצוע הירי.

עוד צוין כי ראמוס, תלמיד מתיכון יובלדי שפעל לבדו, חוסל ביריות על ידי השוטרים שהוזעקו לזירה. לפני כן, ראמוס הספיק לנהל חילופי אש עם אנשי משמר הגבול האמריקאי, ואז התבצר בתוך בית הספר. כמו כן, הוא ירה בסבתו לפני שנכנס למקום. המבוגר השני שנרצח באירוע הוא מורה בבית הספר.

בעקבות האירועים הקשים, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הורה להניף את דגלי ארה"ב על חצי התורן בבית הלבן ובמבני ציבור אחרים "כאות כבוד לקורבנות".

בנאום שנשא הוא ניסה לנחם את האומה המתאבלת, קרא לפעול נגד יצרני הנשק ושאל שוב ושוב מדוע אין לארצו "עמוד שדרה" שיבלום את שפיכות הדמים. 

"עשרות ילדים קטנים שהיו עדים למה שקרה ראו את חבריהם מתים כאילו הם בשדה קרב, למען השם", אמר ביידן. "לאבד ילד זה כמו לקרוע לך חתיכה מהנשמה. יש שקע בחזה שלך. מתי בשם אלוהים אנחנו הולכים לעמוד מול לובי הנשק? למה אנחנו מוכנים לחיות עם הקטל הזה?".

המושל אבוט כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא ואשתו ססיליה אבלים על "האובדן הנורא" ודחקו במדינת טקסס להתאחד. הוא גם הודה ל"מגיבים האמיצים" שפעלו ל"אבטחת האתר" מיד לאחר הירי.

בית הספר שבו התרחש אירוע הירי דיווח מוקדם יותר כי "ישנו יורה בשטח בית הספר. כוחות הביטחון נמצאים במקום". מנגד, גורם בבית ספר הבהיר לחדשות ABC כי הירי התרחש מחוץ לקמפוס, וכי בית הספר היסודי "רוב" סגור. זמן קצר לאחר מכן הועברו 600 תלמידי בית הספר למקום מוגן. 

אירוע ירי בבית ספר יסודי בטקסס, ארצות הברית (צילום: רויטרס)
אירוע ירי בבית ספר יסודי בטקסס, ארצות הברית (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר החודש, כעשרה בני אדם נהרגו ושלושה נוספים נפצעו באירוע ירי המוני בעיר בפאלו, ניו יורק בארצות הברית, לאחר שאדם חמוש נכנס לסופרמרקט בעיר ופתח באש. הסוכן המיוחד מטעם ה-FBI האחראי בזירה אמר כי הירי נחקר הן כ"פשע שנאה" והן כפעולה של "קיצוניות אלימה ממניעים גזעיים". הנשיא ג'ו ביידן עודכן על האירוע ומסר כי הוא מתפלל למען הקורבנות. 

יממה לאחר מכן, אדם אחד נהרג וחמישה בני אדם נוספים נפצעו באירוע ירי נגד אנשי כנסייה ממוצא אסייתי  בדרום קליפורניה. חברי הקהילה הצליחו לעצור את החשוד בירי, גבר בשנות ה-60. ממוצא אסייתי, לאחר שקשרו אותו בכבל חשמל.  המשטרה המקומית הודיעה  כי האיש נעצר רשמית בחשד לפיגוע הקטלני. ושמו יפורסם כאשר הוא ייכנס לכלא, נכתב בהצהרה. על רקע החשש מפשע שנאה אפשרי נוסף, האיש במעצר תואר על ידי גורמי אכיפת החוק כמי שגם הוא ממוצא אסייתי.