סגן היועץ לבטחון לאומי של דרום קוריאה דיווח היום (רביעי) כי אותרו הוכחות לכך שצפון קוריאה ערכה ניסוי הכנה לניסוי הגרעיני שלה, השביעי במספר, תוך שימוש במתקן נפץ. מוקדם יותר הבוקר אף דווח כי צפון קוריאה שיגרה שלושה טילים בליסטיים בין-יבשתיים שפותחו לאחרונה, זאת יום לאחר עזיבתו של נשיא ארה"ב את אסיה במסגרת ביקורו הראשון ביבשת. אחד הטילים נחשב כבעל יכולות ארוכות טווח של מאות קילומטרים.

גורמים רשמיים ביפן הודיעו כי הטילים נחתו מחוץ לאזור הכלכלי הבלעדי של המדינה, והוסיפו כי עד כה לא היו דיווחים על נזק לספינות או למטוסים. השיגורים היום עשויים להיות תגובה להסכם בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לנשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול לדון בהרחבת התרגילים הצבאיים המשותפים בין שתי המדינות, דבר שצפון קוריאה רואה בו כאיום לפלישה אפשרית.

ממשרד הנשיאות של דרום קוריאה נמסר כי הניסוי הגרעיני של צפון קוריאה עתיד להיערך ככל הנראה בסוף השבוע הקרוב. בפגישת חירום שכונסה כינתה המועצה לביטחון לאומי של דרום קוריאה את הניסוי "פרובוקציה חמורה".

מוקדם יותר החודש צפון קוריאה ערכה ניסוי בטילים בליסטיים באותו יום שבו הכריז השליט קים ג'ונג און על "מצב חירום" בגלל התפרצות הקורונה במדינתו. כמה ימים קודם לכן, צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי מצוללת, שיגור שנערך שלושה ימים בלבד לאחר שיגור טיל בליסטי נוסף. בסך הכול ערכה צפון קוריאה 17 שיגורי טילים השנה, בנוסף לשיגור טילים בליסטיים בין-יבשתיים באופן מלא, בפעם הראשונה מאז 2017. 

בנוסף, צילומי לוויין חדשים מצביעים על כך שצפון קוריאה מחדשת את בנייתו של כור גרעיני שהיה "רדום" במשך זמן רב, למרות המאבק הנוכחי בהתפרצות הקורונה הקטלנית במדינה. המדינה הלא מחוסנת המונה כ-25 מיליון תושבים מתמודדת בימים אלו עם התפרצות של וריאנט האומיקורן, כפי שדיווחה פיונגיאנג הבירה מוקדם יותר החודש. יותר מ-3 מיליון בני אדם נדבקו עד כה, כך מסרו כלי תקשורת בצפון קוריאה, עם 68 מקרי מוות מאז תחילת ההתפרצות בסוף אפריל. גורמים רשמיים בארה"ב ודרום קוריאה אינם בטוחים כיצד המשבר הבריאותי עלול להשפיע על החלטותיו של קים בכל הנוגע לניסויים גרעיניים.

בינואר האחרון האו"ם הודיע ​​כי צפון קוריאה תעמוד בראש כינוס עולמי של פירוק מנשק, בו יתנהל משא ומתן על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, החלטה שעוררה הדי מחאה וביקורת ברחבי העולם.

סוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה, שבדרך כלל מדווחת על ניסויי נשק תוך 24 שעות לאחר שיגור מוצלח, לא הגיבה על אף אחד מהניסויים הללו.