טקסס מנסה להתחיל ולעכל את הטבח שהתרחש הלילה (בין שלישי לרביעי) בבית ספר יסודי בעיירה אוואלדה, בו נרצחו 19 תלמידים ומורה. בצל האירוע המחריד, עולים פרטים ראשוניים על היורה, סלבדור ראמוס, תלמיד תיכון בן 18, אשר חוסל על ידי השוטרים שהוזעקו לזירה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>  

חבריו הקרובים ובני משפחתו של ראמוס מספרים עליו כי ככל שהתבגר, הפך לאדם אלים יותר ובודד יותר. הם מעידים כי ראמוס נהג להתפרץ באלימות נגד בני גילו וזרים וזאת בגלל שהוטרד רבות בעקבות ליקוי בדיבור. עוד הם מעידים, כי הוא נהג לשחק במשחקי וידאו כמו Fortnite ו-Call of Duty, אבל אז "ראמוס השתנה", לטענתם. לדבריהם, "יום אחד הוא הגיע למגרש הכדורסל וחתך לנער את הפנים, כששאלו אותו מדוע, הוא אמר בשביל הכיף".

הטבח בבית הספר בטקסס (צילום: REUTERS/Marco Bello)
הטבח בבית הספר בטקסס (צילום: REUTERS/Marco Bello)

בנוסף, ראמוס מתואר כנער שספג בריונות קשה בחטיבת הביניים ובתיכון. סטיבן גרסיה, שהחשיב את עצמו לחברו הטוב ביותר של ראמוס בכיתה ח', אמר שלא היה לו קל בבית הספר. לדבריו, "הציקו לו רבות על אופיו. הוא היה הילד הכי נחמד וביישן שהכרתי, רק היה צריך לקלף את הקליפה שלו". עם זאת, גרסיה העיד כי צחקו על ראמוס גם ברשתות החברתיות: "פעם אחת הוא פרסם תמונה שלו לאחר שאופר באייליינר שחור, וזה גרר אחריו הערות רבות תוך שימוש בשמות גנאי לעברו". גרסיה הוסיף כי "ראמוס פשוט החל להפוך לאדם אחר, אני אפילו לא יודע למה".

במקביל, חבריו לכיתה של ראמוס סיפרו כי פספס תקופות ארוכות בתיכון ולא סיים את השנה האחרונה. בת דודתו מיה אמרה כי "הוא לא היה אדם חברתי במיוחד לאחר שהציקו לו בגלל הגמגום. אני חושבת שהוא פשוט לא הרגיש יותר בנוח בבית הספר. עוד נמסר כי ראמוס פרסם ברשתות החברתיות תמונות של נשקים אוטומטמיים וירה באנשים אקראיים ברחוב ברובה אוויר.

הטבח בבית הספר בטקסס (צילום: REUTERS/Marco Bello)
הטבח בבית הספר בטקסס (צילום: REUTERS/Marco Bello)

כזכור, אירוע הטבח הלילה התרחש בעירה אוואלדה הנמצאת כמאה קילומטרים מערבית לסן אנטוניו, ומתגוררים בה כ-16 אלף תושבים. מהחקירה הראשונית עולה, כי היורה הוא סלבדור ראמוס, צעיר כבן 18, אשר ירה למוות בסבתו לפני שריסק את מכוניתו מחוץ לבית הספר. בהמשך, הוא יצא ממנה ונכנס למוסד החינוכי, כשהוא מחזיק בשני רובי סער שקנה לאחרונה, ביום הולדתו ה-18.