טרגדיה כפולה: ג'ו גרסיה, בעלה של אירמה גרסיה, אחת משתי המורות שנרצחו בטבח בבית הספר היסודי "רוב" בעיירה יובלדי שבטקסס, מת מהתקף לב יומיים לאחר מסע הירי הרצחני בו מצאו את מותם 19 תלמידים בני 10-7 ושתי מורות בבית הספר.

ארני זוניגה, קרוב משפחה של השניים, כתב בטוויטר כי "ג'ו גרסיה, בעלה של אירמה גרסיה מזה 24 שנים, מת מהתקף לב". הוא ציין שהשניים ביחד מאז התיכון והוסיף כי הם הותירו ארבעה ילדים.

"אני באמת אובד עצות לגבי איך אנחנו מרגישים", צייץ ג'ון מרטינז, אחיינה של אירמה גרסיה. "אנא התפללו עבור המשפחה שלנו. אלוהים ירחם עלינו, זה לא קל".

מפרטים חדשים שהתפרסמו היום בכלי תקשורת שונים בארה"ב עולה כי סלבדור ראמוס בן ה-18, שירה ורצח 19 תלמידים ושני מורים באחד ממסעות הטבח המזעזעים בתולדות ארה"ב, שהה בתוך בית הספר היסודי קרוב לשעה לפני שכוחות אכיפת החוק הצליחו לפרוץ לכיתה בה התבצר עם עשרות תלמידים ומורים וחיסלו אותו. 

לפי הדיווחים השונים מצד גורמים רשמיים, היורה היה בעימות עם כוחות אכיפת החוק במשך כחצי שעה - אחרי שכבר ירה על תלמידים ומורים. "ואז הירי הפסיק, והוא התבצר פנימה. זה המקום שבו יש סוג של רגיעה בפעולה", אמר נציג המחוז. "כל זה, אני מבין, נמשך כשעה, אבל כאן יש סוג של רגיעה של 30 דקות. הם מרגישים כאילו הם דחקו אותו לפינה. שאר התלמידים בבית הספר עזבו".

ראש משמר הגבול האמריקאי אמר ל-CNN כי סוכנים הגיעו למקום לאחר ששוטרים התעמתו עם היורה בבית הספר. הכוחות הצטרפו לקצינים מקומיים כדי להקים צוות שירדוף אחריו. "הם לא היססו. הם הביאו תוכנית. הם נכנסו לכיתה הזו והם טיפלו במצב הכי מהר שהם יכולים", סיפר אורטיז.