כבר תקופה ארוכה שמסתובבת בעולם שמועה בנוגע למצבו הבריאותי המעורער של ולדימיר פוטין, שכן נטען כי הוא חולה במחלה קשה וסופנית. כעת, בכירים במודיעין הבריטי טוענים כי ייתכן והעריץ הרוסי כבר מת, והנשיא שמכהן בימים אלו הוא בכלל כפיל שקיבל את כסאו כדי לשמר על שלטון פוטין לאורך זמן. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

על פי הדיווחים באתר החדשות Daily Star, ראשי ה-MI6 סבורים כי אם פוטין היה מת מקורביו היו משתיקים את הנושא כדי להאריך את המשטר שהנחיל. טענה זו החלה להתבסס אחרי שמקור אנונימי אמר ל- Daily Star Sunday כי הופעתיו האחרונות של פוטין בתקשורת ככל הנראה תועדו מראש וייתכן ואף נעשה שימוש בכפיל שלו באירועים ציבוריים. 

גורם מודיעיני מסוכנות הביון הבריטי טען בעבר: "פוטין חולה מאוד, וכשהוא ימות מותו יישמר בסוד למשך שבועות, אם לא חודשים, במיוחד בזמן מלחמה. יש גם אפשרות שהוא כבר מת, אי אפשר לדעת, אך הנאמנים לפוטין לא היו נותנים לו לרדת מהשלטון כל כך בקלות. גם אחרי מותו". 

לדבריו של אותו איש המודיעין הבריטי, החשש של מקורבי ותומכי פוטין הוא שההכרזה על מותו עלולה להוביל להפיכה בקרמלין והגנרלים הרוסים ירצו לסגת מאוקראינה. "מותו של פוטין ישאיר את תומכיו במקום פגיע, לכן יש להם אינטרס מובהק להתעקש שפוטין חי, אפילו שייתכן וההפך הוא הנכון", ציין.