שני אזרחים נהרגו וחמישה נפצעו לאחר הפגזות כבדות של הצבא הרוסי בפאתי העיר סברודונצק במחוז לוהנסק שבמזרח אוקראינה. בנוסף דווח על עיתונאי צרפתי שנהרג גם הוא לאחר הפצצה על רכב פינוי במחוז.

בעוד הרוסים מכתרים את העיר משני צדדיה, מושל מקומי במזרח אוקראינה אמר כי נראה שסברודונצק נמצאת על סף הפיכתה למריופול נוספת, שהייתה במשך כמעט שלושה חודשים תחת מצור רוסי, לפני כניעתם של הלוחמים האוקראינים. 

מוסקבה מבקשת כעת לכבוש את כל אזור דונבאס, מרכז התעשייה של אוקראינה, וסברודונצק ממוקמת בעמדת מפתח עבור כך. קרבות רחוב עזים מתנהלים בעיר, בזמן שהאוקראינים מנסים להדוף את הצבא הרוסי החוצה, כך מסר בראיון ראש העיר לתקשורת הזרה. חיילים רוסים הספיקו בינתיים להתקדם כמה רחובות לכיוון מרכז העיר, הוסיף. 

נזקי התקיפה הרוסית בחרקוב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Ricardo Moraes)
נזקי התקיפה הרוסית בחרקוב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Ricardo Moraes)

שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה, אמר כי למדינתו נמאס מ"פתרונות מיוחדים, מודלים נפרדים וחצאי אמצעים". לדבריו, המדינה דורשת אישור קונקרטי על סטטוס אוקראינה כחלק מהאיחוד האירופי. 

לצד זאת, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר לנשיא טורקיה ארדואן בשיחת טלפון כי רוסיה מוכנה להקל על מעבר ימי ללא הפרעה של מטענים, כולל דגנים מנמלי אוקראינה, כך מסר הקרמלין בהצהרה. פוטין גם חזר על כך שרוסיה עשויה לייצא כמויות משמעותיות של דשנים ומזון במקרה שהסנקציות נגד מוסקבה יוסרו.

ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

בנוסף, מוקדם יותר היום דיווחו כלי תקשורת ממלכתיים ברוסיה על מכונית תופת שהתפוצצה בעיר מליטופול הכבושה שבדרום אוקראינה. המכונית חנתה במרכז העיר בסמוך לבית התרבות, שבו פעלו פקידים רוסיים. הפיצוץ ניפץ חלונות בבניינים סמוכים, וגרם לפציעתם של שלושה בני אדם. הרוסים האשימו את האוקראינים בפיצוץ וכינו את האירוע "פעילות טרור כנגד עובדי סיוע". 

הקרבות על אדמת אוקראינה נמשכים על רקע חוסר היכולת של האיחוד האירופי להחליט על מערך הסנקציות כנגד הנפט הרוסי, כמעט ארבעה שבועות לאחר החלטתו לעשות כן. 

הפסגה בת היומיים שאמורה להתחיל היום אחר הצהריים מציעה איסור מוחלט על יבוא נפט מהמדינה: במיכליות או בצינורות, גולמי או מזוקק. יחד עם זאת, הסנקציות פוטרות משלוחי נפט גולמי בצינורות. לאחר שלא הצליחו להסכים על כל הפרטים של אמברגו הנפט, המנהיגים ישאירו את ניסוחן הסופי של הסנקציות למועד מאוחר יותר.