תגלית מדהימה בעיר הקברים של מצרים העתיקה: מאות ארונות קבורה עם מומיות שמורות ופסלי ברונזה של אלים מצריים התגלו באתר הקבורה של סקארה, הכמות הגדולה ביותר שנחשפה בחפירות באזור עד כה.

משרד העתיקות הודיע כי המשלחת הארכיאולוגית המצרית פעלה באתר קבורה לחיות קדושות באזור הארכיאולוגי של סקארה, עיר הקבורה של ממפיס, בירת מצרים העתיקה. החפירות איתרו שורה מרשימה של ממצאים מהתקופה המאוחרת של מצרים העתיקה, בסביבות שנת 500 לפני הספירה.

אתר הקבורה של סקארה (צילום: REUTERS/Hanaa Habib)
אתר הקבורה של סקארה (צילום: REUTERS/Hanaa Habib)

מזכ"ל המועצה העליונה לעתיקות, מוסטפה וזירי, שעמד בראש המשלחת, סיפר כי הם איתרו 250 ארונות קבורה צבעוניים סגורים עשויים מעץ ובתוכם היו מומיות שמורות במצב טוב, בנוסף לקמעות ולפסלי עץ. באחד הארונות התגלה פפירוס עם הירוגליפים במצב טוב שככל הנראה כולל פרקים מספר המתים. וזירי ציין כי הפפירוס הועבר למוזיאון המצרי בכיכר תחריר לצורך בדיקות וזיהוי התוכן.

הפתעה נוספת הייתה הגילוי של 150 פסלי ברונזה בגדלים שונים של אלים ממצרים העתיקה, ובהם איסיס, אוסיריס, אנוביס ובסתת, בנוסף לפסל חסר ראש של אמחותפ, היועץ המלכותי שבנה את הפירמידה בסקארה. יחד עם הפסלים התגלה כלי נגינה עתיקה בשם סיסטרום ואוסף של כלי ברונזה ששימשו לטקסים דתיים.