מדיווחים בתקשורת הזרה עולה כי הצבא הרוסי שולט כעת בכמעט חצי משטחה של העיר סברודונצק שבמזרח אוקראינה, אליה נכנס לאחרונה כחלק ממטרתו לכבוש את מחוז דונבאס, לב התעשייה האוקראיני. בנוסף, ראש עיריית סברודונצק מסר לתקשורת האוקראינית כי "למרבה הצער, הלחימה בחזית חצתה את העיר לשני חלקים, אך העיר ממשיכה להגן על עצמה והיא עדיין אוקראינית. הפינוי של האזרחים מושהה בינתיים, משום שזה בלתי אפשרי כיוון שקרבות הרחוב נמשכים ביתר שאת". 

בתוך כך, דן היום בית המשפט האוקראיני שני חיילים רוסים ל-11.5 שנות מאסר בגין פשעי מלחמה. "בית המשפט לא מצא ראיות לכך שהמעשים נכפו על הנאשמים. החשודים הודו באשמה", נמסר מביהמ"ש. החיילים הואשמו בירי רקטות גראד ממחוז בלגורוד שברוסיה לעבר העיר חרקוב שבאוקראינה ב-24 בפברואר. בנוסף, ביצעו הנאשמים ירו ארטילרי ופגעו ב"תשתיות אזרחיות, כולל בתים פרטיים".

הרס בחרקוב לאחר הפגזה רוסית (צילום: רויטרס)
הרס בחרקוב לאחר הפגזה רוסית (צילום: רויטרס)


ביום שני האחרון בית המשפט בקייב גזר את העונש של סמל ודים שישימרין בן ה-21, מפקד יחידת טנקים מאזור מוסקבה שרצח תושב אוקראיני בצפון המדינה. זה היה גזר הדין הראשון של פשעי מלחמה מאז תחילתה של הפלישה הרוסית. 

ודים שישימרין בבית המשפט (צילום: רויטרס)
ודים שישימרין בבית המשפט (צילום: רויטרס)

הקרבות העזים נמשכים בצל הודעת מנהיגי האיחוד האירופי אתמול לאסור על מרבית הייבוא של נפט רוסי למדינות האיחוד, הסנקציה הקשה ביותר של הגוש בן 27 המדינות על מוסקבה מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה לפני שלושה חודשים.