ניאו נאצי שבדי, שהשתמש באווטאר של הרוצח אנדרס ברינג בריוויק ברשתות החברתיות וכתב על המוסריות שברצח ילדים, נעצר כשברשותו חומרים לייצור פצצות שהיו יכולות לגרום למותם של מאות אנשים, כך חשף הלילה (בין שלישי לרביעי) אתר וייס שהשיג מסמכי בית המשפט חסויים.

ג'ים הולמגרן, בן ה-25, נעצר ב-4 בנובמבר 2021 בבית החווה הקטן שלו מחוץ לעיר פאלקופינג. ביום שישי האחרון הודיעו הרשויות על שורה של אישומים בגין אחזקת נשק. עם זאת, הוא לא הואשם בטרור, מכיוון שהמטרה שלו לכאורה עדיין לא ידועה.

על פי מסמכי בית המשפט, החוקרים מצאו אקדח, רובי אוויר בעלי עוצמה גבוהה, מרכיבים להכנת חומרי נפץ חזקים וספרות ניאו-נאציות. הולמגרן, שממתין כעת למשפט, היה לכאורה גם מעורב בקבוצה ניאו-נאצית סקנדנבית ושאב השראה מניאו-נאצים כמו דיוויזיית Atomwaffen, קבוצת תאוצה ידועה לשמצה הקשורה לכמה רציחות.

כמו כן, המשטרה מצאה חמישה מסמכים שנכתבו לכאורה על ידי הולמגרן על תוכניתו, אחד מהם אפיינו כמניפסט. המסמך תיאר מדוע זה נכון מבחינה מוסרית עבור ניאו-נאצים להרוג ילדים, כפי שעשה ברוויק ב-2011 כשרצח 77 אנשים, בעיקר ילדים. באחר, הולמגרן מתח ביקורת על קבוצות ניאו-נאציות על שלא היו מוכנות לבצע מעשי רצח המונים כדי לקדם את העניין. 

בתוך כך, מהמסמכים עולה כי הוא עדיין היה בשלב ה"תכנון" וטרם בחר יעד, הוצעו כמה רעיונות. בין האפשרויות היו תחנת כוח, תחנת המשטרה בגטבורג, או בית ספר. "אם הפשע היה מושלם, זה היה חמור", נכתב במסמכי האישום, "מכיוון שההכנה נועדה לגרום לפיצוץ חזק באזור צפוף אוכלוסין או במבנים בעלי חשיבות מיוחדת".