בריטניה תשלח מערכות רקטות שיגור מרובות לאוקראינה, בצעד המתואם עם החלטת ארה"ב לספק לאוקראינה מערכות נשק מתקדמות, צעד שרוסיה רואה בו כתורם לליבוי המתח הקיים.

במקביל התראיינה היום (חמישי) אשתו של נשיא אוקראינה אולנה זלנסקה לתקשורת הזרה, ואמרה כי ויתור על שטחים לטובת רוסיה לא יוביל לסיום הלחימה: "אוקראינה איננה מקבלת את כל ההצהרות שמגיעות בנושא מראשי מדינות, חלקן מדינות בעלות השפעה ועוצמה רבה. אי אפשר פשוט לוותר על שטחים ממדינתך, זה כמו לוותר על החופש שלך". 

הנשיא זלנסקי אמר גם הוא בראיון כי 20% משטחה של אוקראינה נשלט כעת על ידי רוסיה: "אנחנו נדרשים להגן על עצמנו כמעט מפני כל הצבא הרוסי ששותף לתוקפנות הזו", אמר הנשיא והוסיף: "הקרבות בקווי החזית משתרעים על פני יותר מ-1,000 ק"מ".

הריסות במחוז לוהנסק לאחר הפצצה רוסית (צילום: רויטרס)
הריסות במחוז לוהנסק לאחר הפצצה רוסית (צילום: רויטרס)


סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, אמר אתמול כי החלטת ארה"ב להעביר לאוקראינה מערכות ירי רקטות מדגם מתקדם מגדילה את הסיכון לעימות ישיר בין רוסיה לארה"ב: "זו עובדה מוגמרת כי ארה"ב, העומדת בראש של קבוצת מדינות, עסוקה בהזרמת נשק מאסיבי ומכוון למשטר בקייב", הוסיף סגן השר.

מטעמו של מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג נמסר כי נאט"ו לא צופה פעולת תגמול מצדה של רוסיה להחלטת ארה"ב להעביר את אספקת הנשק, והוסיף כי זכותה של אוקראינה להגן על עצמה, זכות המעוגנת באמנת האו"ם. 

מזכ''ל נאט''ו ג'נס סטולטנברג (צילום: רויטרס)
מזכ''ל נאט''ו ג'נס סטולטנברג (צילום: רויטרס)


במקביל, במזרח אוקראינה הלחימה נמשכת. ראש הממשל הצבאי האזורי של מחוז לוהנסק אמר כי קרבות הרחוב מתנהלים ביתר שאת בעיירת המפתח סברודונצק, והכוחות הרוסיים שולטים כעת ב-80% משטחה של העיר, כחלק ממטרתם לכבוש דרכה את מחוז דונבאס, לב התעשייה האוקראינית. המודיעין הבריטי דיווח כי הדרך הראשית המובילה לתוך העיר סברודונצק נשארה לעת עתה תחת שליטה אוקראינית, אך רוסיה ממשיכה לרשום הישגים מקומיים באופן עקבי.