100 ימים למלחמת רוסיה-אוקראינה: משרד ההגנה הבריטי פרסם היום (שישי) את דוח המודיעין היומי מטעמו בסיכום מיוחד, ובו תיאר את הישגי הצבא הרוסי ביחס לתוכניתם המקורית ואת הדרך בה יוכלו לנסות ולממש את כל היעדים.

בדוח צוין כי כוחות הצבא הרוסיים לא הצליחו להשיג את יעדיהם הראשוניים לתפוס את מרכזי הממשל של קייב ואוקראינה. התנגדות צבאית אוקראינית עזה הביאו לסיכול פעולות התקפיות רוסיות. בעקבות כישלון התוכנית הראשונית, באמצעות הנחות תכנון כוזבות וביצוע טקטי לקוי, רוסיה התאימה את המשך הלחימה כדי להתמקד במחוז דונבאס, שם רשמה הצלחה טקטית.

רוסיה שולטת ביותר מ-90% ממחוז לוהנסק וצפויה להשלים את השליטה בשבועיים הקרובים. אמנם, רוסיה לא הצליחה לייצר תמרון או תנועה בחזיתות או בצירים אחרים, כאשר כולם עברו למגננה. בהשוואה לתוכנית המקורית של רוסיה, אף אחת מהיעדים האסטרטגיים לא הושגה. על מנת שרוסיה תשיג צורה כלשהי של הצלחה תדרוש המשך השקעה עצומה של כוח אדם וציוד, וסביר שייקח עוד זמן רב.

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Sergei Guneev/Pool via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Sergei Guneev/Pool via REUTERS)

כמו כן, אמר לאחרונה נשיא אוקראינה זלנסקי כי 20% משטח מדינתו נשלט כעת על ידי רוסיה: "אנחנו נדרשים להגן על עצמנו כמעט מפני כל הצבא הרוסי ששותף לתוקפנות הזו", אמר הנשיא והוסיף: "הקרבות בקווי החזית משתרעים על פני יותר מ-1,000 ק"מ".

בנוסף, בריטניה הודיעה כי תשלח מערכות רקטות שיגור מרובות לאוקראינה, בצעד המתואם עם החלטת ארה"ב לספק לאוקראינה מערכות נשק מתקדמות, צעד שרוסיה רואה בו כתורם לליבוי המתח הקיים.