מפלגת האופוזיציה הראשית בקפריסין כינתה את התרגיל הצבאי המשותף עם צה"ל, שהסתיים היום (שישי), "התפתחות מסוכנת למדינה". "אי אפשר להפוך את השטחים והערים של ארצנו למגרשי אימונים של אף צבא זר", טענה מפלגת "אקל" הקומוניסטית. "קפריסין צריכה להימנע משיתוף פעולה עם צבא זר עם היסטוריה של כיבוש, קולוניזציה, פשעי מלחמה והפרת חוקים בינלאומיים, כל אלה מזכירים לנו את הכיבוש הטורקי באי".

רבים בקפריסין טוענים כי העובדה שהמדינה מארחת תרגילים צבאיים בינלאומיים יכולה לזכות אותם בהצטרפות להתנגדות לטורקיה - אך המפלגה דוחה את התפיסה הזו. "לא המיליטריזציה של השותפויות האזוריות שלנו ולא הפיכת המשמר הלאומי שלנו לתמיכה באנשי צבא של הצבא הישראלי משרתים את האינטרסים והביטחון של ארצנו ואנשינו", נכתב בסיכום ההצהרה.

בד בבד, התקשורת המקומית מדווחת כי לאורך כל התרגיל, מקומיים המתגוררים בסמיכות לו התלוננו שוב ושוב על רעש של כלי רכב צבאיים ורעש ארטילרי. "20 יסעורים חלפו בגובה נמוך מעלינו במשך כמעט שבוע ימים", סיפרה לוואלה! ישראלית המתגוררת סמוך לפאפוס, "הרעש הכבד נשמע כל השבוע, אבל הרוב היו בעד התרגילים כי מבינים שזו הפגנת כוח מול טורקיה". היא מוסיפה כי ישנם הבדלים בין מה שמוצג בתקשורת. "מצד אחד כתבו שזה מרגיע שישראל תומכת בקפריסין, מצד שני הדגישו את הצד הפלסטיני וכתבו שישראל מדינה כובשת".
 
בתגובה לחשדות מבית, כבר שלשום פרסם משרד החוץ של קפריסין הודעה בה הדגיש כי התרגיל נועד להגביר את מוכנות ההגנה של המשמר הלאומי והדגיש כי "התרגיל מבוסס על תרחישים היפותטיים ואינו מכוון נגד אף מדינה אחרת באזור". משרד החוץ הקפריסאי הוסיף, "יכולות ההגנה של קפריסין הן הגנתיות לחלוטין, שכן היא עומדת בפני איום מתמיד על שטחה מצד כוחות הכיבוש הטורקי ואינה מהווה איום על שותפינו באזור".