יועצו של נשיא אוקראינה, מיכאלו פודוליאק, התייחס היום (שבת) להצעתו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, לתווך בשיחות בין קייב למוסקבה לסיום המלחמה והבהיר כי "אין טעם לנהל משא ומתן עם רוסיה עד לנסיגת הכוחות מעבר לגבול האוקראיני". 

אוקראינה, שטענה שרוסיה כבר כבשה כ-20% משטחה, עשויה לקבל מעתה נשק מתקדם יותר מהמערב. בין היתר, ארה"ב תעניק לאוקראינה מערכות רקטות HIMARS מדויקות שיאפשרו לה לפגוע בעמדות רוסיות בטווח ארוך יותר. "הכוחות המזוינים שלנו מוכנים להשתמש (בנשק החדש)... ואז אני חושב שנוכל ליזום סבב שיחות חדש מעמדה מחוזקת", אמר בכיר בצוות המשא ומתן.

הקרב על אזור דונבאס נמשך 

בתוך כך, משרד ההגנה הרוסי טען היום כי הפיל מטוס צבאי אוקראיני שנשא משלוח נשק לנמל אודסה שבים השחור. בנוסף, הם טענו כי שיגרו טילים ופגעו במרכז אימונים ארטילרי באזור סומי. על פי דיווח בכלי התקשורת ברוסיה, במרכז ההכשרה שכנו לכאורה מדריכים זרים. תקיפה נוספת הרסה מוצב של "שכירי חרב זרים" באזור אודסה. 

הרס בסוורודונצק, אוקראינה (צילום: REUTERS/Serhii Nuzhnenko)
הרס בסוורודונצק, אוקראינה (צילום: REUTERS/Serhii Nuzhnenko)

במקביל לכך, אוקראינה הודיעה כי היא ממשיכה בדחיקת הכוחות הרוסיים בסיוורודונצק, כאשר קרבות עזים עדין מתנהלים בעיר, זאת כחלק מהניסיון הרוסי לכבוש את אזור דונבאס המזרחי. מושל מחוז לוהנסק טען כי הכוחות הרוסיים ספגו תבוסות קשות והם מפוצצים גשרים מעל נהר סיברסקי דוניץ כדי למנוע מאוקראינה להכניס תגבורת צבאית ולספק סיוע לאזרחים בסיוורודונטסק.

עוד טען כי הכוחות האוקראינים כבשו מחדש כ-20% מהשטח שאיבדו. אם סיווירודונצק תיפול, ליסיצ'נסק השכנה תהיה העיר האחרונה שרוסיה צריכה לכבוש על מנת להשיג שליטה מלאה במחוז לוהנסק, שיחד עם מחוז דונייצק מרכיב את אזור דונבאס.