הלחימה באוקראינה נמשכת: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר היום (ראשון) כי מוסקבה תתקוף מטרות חדשות אם ארה"ב תספק טילים ארוכי טווח לאוקראינה, כך לפי התקשורת הרוסית. לדבריו, "מסירת נשק חדש לקייב נועדה למשוך את הסכסוך המזוין לזמן רב ככל האפשר". הוא איים כי במקרה של משלוחים של טילים ארוכי טווח לקייב, רוסיה תסיק "מסקנות מתאימות" ותפגע באותם "מתקנים" שעדיין לא הותקפו.

"אם הם יסופקו, נסיק מכאן מסקנות מתאימות ונשתמש בנשק שלנו, שיש לנו מספיק ממנו, כדי לפגוע באותם מתקנים שאנחנו עדיין לא מכוונים אליהם", אמר פוטין בהתייחס למצב בנוגע לאספקת האמריקאית של מערכות רקטות שיגור מרובות (MLRS) לאוקראינה.

פוטין הוסיף וציין כי אספקת מערכות MLRS אמריקאיות לאוקראינה בעצם לא משנה דבר, מכיוון שלקייב היו נשק דומה בעבר, כולל טילים עם טווח דומה, כך שהם "פשוט מפצים על ההפסדים שלהם". 

תקיפה רוסית בקייב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Edgar Su)
תקיפה רוסית בקייב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Edgar Su)

הלחימה באוקראינה נמשכת: "הרוסים קיבלו פקודה לכבוש לחלוטין את סברודונצק עד ה-10 ביוני" 

בתוך כך, בצבא האוקראיני טוענים כי הרוסים קיבלו פקודה לכבוש לחלוטין את סברודונצק עד ה-10 ביוני. ראש הממשל הצבאי בלוהנסק סיפר כי "הגנרל הרוסי אלכסנדר דבורניקוב קיבל משימה לכבוש לחלוטין את סברודונצק עד ה-10 ביוני , או לנתק לחלוטין את הכביש המהיר ליסיצ'נסק-בחמוט ולהשתלט עליו. לכן, כמות עצומה של כוחות, כל מה שהיה להם, כל המילואים - הכל משמש לביצוע שתי המשימות הללו".

היחידות של רוסיה "מתמקדות בפעולות התקפיות כדי להקיף את חיילינו בסוורודונצק וליזיצ'נסק, וכדי לחסום את הנתיבים הלוגיסטיים העיקריים", אמר, ועדכן כי מרכז סיוע הומניטרי "נהרס לחלוטין" בהפגזה רוסית וכי הרוסים השתמשו בתחמושת זרחנית מצפון מזרח לחרקוב. "האויב לא מפסיק לירות על עמדות חיילינו ליד העיר חרקוב", נאמר בהודעת הצבא.

הכוחות הרוסים ממשיכים להכות באזורים במזרח אוקראינה. ב-24 השעות האחרונות נהרגו שמונה אזרחים ו-11 נפצעו באזור דונייצק לאחר שכוחות רוסים הפגיזו 15 אזורים. כמו כן, הכוחות הרוסים "מתקדמים" במספר אזורים מצפון לעיר סלובנסק במזרח אוקראינה לאחר ש"השלימו התארגנות מחדש של הכוחות". 

בכיר בעירית סלובנסק אמר שמאות אנשים בורחים מהעיר מדי יום, כשמספרי הפינוי כמעט הוכפלו השבוע. לדבריו, פגיעת טילים שהרגה שלושה בני אדם ביום שלישי "דחפה את האזרחים לעזוב. בליהמן הסמוכה, רוסיה "מתקדמת לכיוון סביאטוהירסק, ומנסה לדחוף את חיילינו לגדה הימנית של נהר סיברסקי דוניץ", אמר הצבא.

רוסיה גם ביצעה שתי תקיפות אוויריות בדונייצק, כולל אחת במהלך הלילה בעיר המפתח קרמטורסק, שגרמה "נזק חמור לשני מפעלים בעיר", אך לא הביאה לנפגעים, אמר ראש עיריית קרמטורסק. באזורים סביב דונייצק וזפוריז'יה, הרוסים "יורים על קו ההגנה הקדמי והאזורים האחוריים של חיילינו, כדי לרסן את היחידות שלנו ולמנוע את התארגנותן מחדש", אמר הצבא.

בנוסף, ההגנה האווירית האוקראינית הפילה ארבעה טילים רוסיים שכוונו לעבר מיקולאיב בדרום אוקראינה, כך נמסר בעדכון אוקראינה רשמי. "במהלך תקיפה לילית מהים על ידי טילים ברחבי דרום אוקראינה, שני טילים הופלו על ידי כוחות הדיוויזיות שלנו מעל הים, בהתקרבות לאזור מיקולאיב", נכתב בהודעה.

עם עלות השחר, אזור מיקולאיב היה "שוב נתון לפגיעת טילים מאסיבית באמצעות כלי טיס" ושני טילים הופלו על ידי הגנות אוויריות. "מכיוון הים השחור ומשטחה של רוסיה, חוף הים השחור של אזור מיקולאיב, נמלים ואמות הותקפו על ידי טילי שיוט מבוססי אוויר".

"פעולות נועזות כאלה שוב חושפות את הכוונות האמיתיות של מדינת הטרור - טיפול פסאודו במסדרונות הומניטריים ופתיחת חסימת נמלים - זה רק תירוץ כדי לקבל גישה לתשתית הימית של אוקראינה", נכתב בהצהרה.

רוסיה גם ניסתה להחזיר עמדות אבודות בשני אזורים של מיקולאיב, אך "ספגה אבדות כבדות ונסוגה", נכתב בעדכון נפרד מהמטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה.

בחרסון הסמוכה, הצבא אמר שלא היה חיבור סלולרי או אינטרנט במשך שישה ימים, והחיילים הרוסים השולטים בעיר פתחו סניף של מפלגה בשם 'רוסיה המאוחדת' שבו הם "אוספים נתונים מתושבי העיר". 

קרבות קשים מתרחשים גם במחוז בריסלב, ובתים, כבישים וגשרים רבים נהרסו, אמר הצבא האוקראיני.