המודיעין הצבאי של בריטניה פרסם היום (שני) דוח על הלחימה בין אוקראינה לרוסיה, ופורסם כי פעילותה של רוסיה באי הנחשים האוקראיני גרמה למצור כבד ועיכבה את חידוש הסחר הימי מאוקראינה, לרבות יצוא תבואה. כמו כן, נמסר כי טילי שיוט רוסים פגעו במספר גדול של תשתיות רכבות בבירה קייב. 

בנוסף, הדוח פרסם כי כוחות רוסים הרגו את ראש עיריית הוסטומל ושני מתנדבים שהיו עימו, לאחר שניסו להעביר תרופות ומצרכים אחרים לאנשים בעיר. אזרח נוסף נהרג בעת שניסה להציל אותם. רוסיה הכחישה בעקביות שהיא הורגת אזרחים, אך תמונות של הזירה שצולמו בעקבותיה הראו כי ראש העיר נסע במכונית אזרחית כאשר חיילים רוסים פתחו לעברו באש. לפי עדי ראייה לא היו מכוניות נוספות או כלי רכב צבאיים בקרבת המקום באותו זמן. 

תקיפה רוסית בקייב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Vladyslav Sodel)
תקיפה רוסית בקייב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Vladyslav Sodel)

במקביל, הקרבות הכבדים בעיר סברודונצק נמשכים, כאשר העיר חולקה לחצי ושדה הקרב המרכזי נמצא במזרח העיר, בו ריכזה רוסיה את כוחותיה. הכוחות האוקראינים נאבקים להחזיר את השליטה בעיר בעוד הכוחות הרוסיים ממשיכים בהפגזות כבוד על מערב העיר.

כזכור, אתמול אמר הנשיא פוטין כי רוסיה תתקוף מטרות חדשות באוקראינה אם ארה"ב תספק טילים ארוכי טווח. לדבריו, "מסירת נשק חדש לקייב נועדה למשוך את הסכסוך המזוין לזמן רב ככל האפשר".