משטרת תאילנד הורתה "לפקוח עין אחר מרגלים מאיראן שעל פי החשד נמצאים במדינה" לאחר שאחד מהם נעצר באינדונזיה והודה כי פעל כמרגל שהופעל על ידי דיפלומט איראני, כך אמר היום (שני) גורם במשטרת תאילנד.

הגורם אמר ל"בנגקוק פוסט" כי סוכנויות הביטחון עוקבות מקרוב אחר תנועתם של אזרחים איראנים ומספר מוסלמים תאילנדים שעל פי החשד עובדים כמרגלים בתאילנד.

מפקד המשטרה הלאומי, פול ג'נרל סוואט ג'אנגיודסוק, הוציא הוראה לסניף המיוחד של המשטרה המלכותית (ה-RTP), לשכת החקירות המרכזית, לשכת המשטרה המטרופולינית ולכל תשעת אזורי המשטרה המחוזית, להיות בכוננות ולאסוף מידע מודיעיני על תנועות הסוכנים החשאיים.

הצו ציטט תקרית שאירעה ב-24 במאי 2021, כאשר הרשויות באינדונזיה קיבלו מידע על כך שאדם בשם גאסם סברי גילצ'לן הגיע למדינה כשהוא נושא דרכון בולגרי שהתגלה מאוחר יותר מזויף, ציין הגורם.

לדבריו, האיש נעצר על ידי הרשויות באינדונזיה בנמל התעופה הבינלאומי סוקרנו-האטה רגע לפני שהמריא לקטאר.

על פי החשד, הוא אמר למשטרה כי השתמש בדרכון מזויף כדי להיכנס למדינה. משטרת אינדונזיה גילתה שהוא נכנס למדינה יותר מ-10 פעמים באמצעות מסמכים כוזבים ובית משפט גזר עליו שנתיים מאסר בגין העבירות.

משטרת אינדונזיה מצאה גם כי לאיש היו 11 טלפונים ניידים, מחשב טאבלט אחד, מספר כרטיסי סים ומזומן בשווי של יותר מ-320,000 באט, הוסיף הגורם.

בבדיקה בטלפונים הניידים שלו נמצאו שמות של מספר מוסלמים תאילנדים, אמר הגורם, והוסיף כי הרשויות באינדונזיה מאמינות שגילצ'לן הוא מרגל מאיראן.

לאחר חקירה נוספת, גילצ'לן אמר למשטרה כי קיבל מספר מטלות מדיפלומט איראני לשעבר במלזיה, שהורה עליו לפעול כמרגל מספר פעמים.

"חשיפת גילצ'לן עוררה סערה בקרב מספר מדינות שמודאגות לנוכח הפעולות והמרגלים החשאיים של איראן, הנתפסים כאיום ביטחוני לאומי על ידי כל מדינה. ייתכן שפעולות כאלה מתרחשות גם במדינות דרום מזרח אסיה, כולל תאילנד", אמר הגורם.

גילצ'לן והדיפלומט לשעבר ביקרו בתאילנד מספר פעמים, ופגשו גם מוסלמים תאילנדים שיעים בולטים בעלי קשרים הדוקים עם איראן.

"לאור זאת, ייתכן שגם מרגלים מאיראן עוסקים בפעולות חשאיות בתאילנד תוך שימוש בדרכונים מזויפים, וחלק מהתאילנדים חשודים גם בכך שעבדו כמרגלים עם סיוע כספי או סוג אחר של תמיכה", הוסיף הגורם.

עוד אמר, כי "ישנם חששות בנוגע לאירוח של פסגת Apec בנובמבר שבה ישתתפו מנהיגי העולם. סידורי אבטחה יקבלו עדיפות עליונה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לתת לאף תסיסה או אלימות לקרות".