ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שרד הערב (שני) את הצבעת אי האמון במפלגה השמרנית אחרי שקיבל 211 קולות, מול 148 חברי פרלמנט שהצביעו נגדו.

 אחרי שעתיים של הצבעה, הודיע גרהאם בריידי, שעומד בראש ועדת 1922, הגוף שבו חברים צירי הפרלמנט השמרנים שאינם מחזיקים בתפקידים ממשלתיים ואשר גם אחראי על קביעת זהות מנהיג המפלגה, כי ג'ונסון קיבל 211 מתוך 359 פתקי ההצבעה, יותר מהרף הנדרש של 180 קולות.

בשל כך, הוא יוכל להמשיך ולכהן כמנהיג המפלגה וכראש הממשלה, ולפי התקנון הנוכחי לא תתקיים הצבעה נוספת בשנה הקרובה. עם זאת, 40 אחוז מחברי המפלגה הצביעו נגדו, נתון שמצביע על חוסר שביעות הרצון מראש הממשלה.

 בריידי הודיע הבוקר על ההצבעה אחרי שיותר מ-15 אחוז מחברי הסיעה - לפחות 54 חברי פרלמנט - שלחו מכתבים שהביעו חוסר אמון בג'ונסון. לפי בריידי, חלק מחברי הסיעה דרשו שההודעה על ההצבעה תתפרסם רק לאחר סיום חגיגות יובל הפלטינה לשלטונה של המלכה אליזבת השנייה. על פי הדיווחים, בריידי עדכן את ג'ונסון על ההצבעה הצפויה כבר ביום ראשון בערב, זמן קצר לאחר שהסתיים המצעד שנעל את האירועים.

 הסערה סביב ג'ונסון החלה בעקבות פרשת "פארטי-גייט", החשיפות על המסיבות שנערכו בדאונינג 10 במהלך סגרי הקורונה, וזאת על ההגבלות החמורות שהממשלה הטילה על התושבים. חקירת המשטרה הובילה להטלת קנס של  50 פאונד על ג'ונסון בשל השתתפותו במסיבת יום הולדת שנערכה לכבודו, ודוח החקירה של עובדת הציבור, סו גריי, קבע כי המנהיגות "חייבת לשאת באחריות על כשל מנהיגותי וכשל בשיפוט.

 על אף שג'ונסון התנצל מספר פעמים בפני הפרלמנט והציבור ואמר כי הוא "מקבל את האחריות" על מעשיו, הוא סירב להתפטר. אולם התסיסה בתוך המפלגה גברה בשל החשש כי חוסר אמינותו של ראש הממשלה תפגע בסיכויי המפלגה השמרנית בבחירות, כאשר סקרים הראו כי הלייבור מובילה כעת. חברי פרלמנט שהיו בחדר הסיעה כאשר ג'ונסון שוחח עם המחוקקים לפני ההצבעה סיפרו כי הפגין עמדה מתריסה והדגיש כי הוא היה עושה שוב את הדברים המיוחסים לו בדוח של גריי.

 חלק מחברי הפרלמנט שהגישו את המכתבים הסכימו להיחשף. שר החוץ לשעבר, ג'רמי האנט, שנחשב מועמד לרשת את ג'ונסון, הביע חשש כי אם ראש הממשלה יישאר בתפקידו, השמרנים יפסידו את הבחירות הבאות. ג'סי נורמן האשים כי הממשלה "נעדרת תחושת משימה" וכי "תכנון הגיוני הוחלף ברטוריקה חסרת תוכן". "אתה רק מבקש לשנות את הנושא וליצור קווי פילוג פוליטיים ותרבותיים לטובתך, כאשר הכלכלה נאבקת, האינפלציה גואה והצמיחה אנדמית לכל היותר", התריס.

 מנגד, חברי הקבינט הבכירים מיהרו להתייצב מאחורי ג'ונסון, על אף שחלקם מוזכרים כמועמדים להחלפתו. "ראש הממשלה הפגין את המנהיגות החזקה שארצנו זקוקה לה", צייץ שר האוצר, רישי סונאק. "ראש הממשלה זוכה במאה אחוזי תמיכה מצדי ואני מעודדת את עמיתיי לתמוך בו", הוסיפה שרת החוץ, ליז טראס. הוא יישם את השיקום מקורונה ותומך באוקראינה מול התוקפנות הרוסית. הוא התנצל על טעויות שעשה".