המתעמלת האולימפית הטובה בהיסטוריה, סימון ביילס, ועשרות מתעמלות נוספות הגישו תביעת ענק נגד הבולשת הפדרלית בדרישה לקבל פיצויים של יותר ממיליארד דולר בשל הכשל של הסוכנות בטיפול בתלונות נגד רופא הנבחרת האולימפית לשעבר, לארי נסאר, שמרצה מאסר על תקיפה מינית של כמאה ילדות ונערות.

קרוב לתשעים מתעמלות מופיעות בתביעה החדשה, בהן ביילס והמתעמלות זוכות הזהב, אלי רייזמן ומקיילה מארוני. לטענתן, הבולשת כשלה בכך שלא חקרה את הטענות שהועלו נגד נסאר וכתוצאה מכך התאפשר לו להמשיך בהתעללות המינית נגד הבנות שהיו תחת טיפולו.

"בכירים ב-FBI, שידעו על כך והיו יכולים לסיים את ההתנפלות מצד נסאר, הפקירו באופן חמור את חובותיהם והתוצאה הייתה שנסאר תקף מינית כמאה נשים צעירות וילדות בין 28 ביולי 2015 ל-12 בספטמבר 2016, וקשרו קשר עם גורמים בכירים בוועד האולימפי האמריקאי ובהתאחדות ההתעמלות כדי להסתיר את ההתעללות המינית הידועה הזו מקורבנות צפויים", נאמר בתביעה.

"הגיע הזמן שה-FBI תיתן דין וחשבון", אמרה מגי ניקולס, לשעבר אלופה אולימפית לאומית. "אם הבולשת הייתה פשוט עושה את עבודתה, היו עוצרים את נסאר הרבה לפני שהיה לו סיכוי להתעלל במאות בנות, כולל בי", הוסיפה סמנתה רוי, לשעבר מתעמלת מאוניברסיטת מישיגן.

מנהל הבולשת, כריסטופר ריי, התנצל בפני הקורבנות בשימוע בסנאט. "אני במיוחד מצטער שהיו אנשים ב-FBI שהייתה להם הזדמנות משלהם לעצור את המפלצת הזו כבר בשנת 2015 והם נכשלו", אמר. "אי אפשר לתרץ את זה". גם שר המשפטים, מריק גרלנד, התנצל באפריל האחרון על הכשלים בחקירה.

פרשת ההתעללות הקשה השפיעה קשות על תפקודה של ביילס באולימפיאדת טוקיו בקיץ שעבר. אחרי נחיתה לא מוצלחת מסוס הקפיצות, הפסיקה ביילס את השתתפותה בתחרות הקבוצתית והודתה כי מדובר בבעיה מנטלית. בימים הבאים, היא ויתרה גם על השתתפותה בתחרויות האישיות, מלבד תרגיל הקורה שאותו סיימה עם מדליית ארד. "אנחנו צריכים להתמקד בעצמנו, כי בסופו של יום, גם אנחנו אנושיים", אמרה ביילס, שזכתה לאהדה חוצת גבולות.