חשבון הטוויטר של נציגות ארה"ב לפלסטינים בירושלים שינה היום (חמישי) את שמו ומעתה יקרא "המשרד האמריקאי לענייני פלסטינים בירושלים", מה שעשוי לסמל שדרוג אפשרי בקשרים לקראת ביקורו המתוכנן של הנשיא ג'ו ביידן באזור. 

בשגרירות האמריקאית אישרו את הדברים ומסרו כי "שינוי השם נעשה כדי להתיישר טוב יותר עם המינוח של משרד החוץ. המשרד לענייני פלסטינים פועל בחסות שגרירות ארה"ב בירושלים, ומדווח על עניינים מהותיים ישירות ללשכה לענייני המזרח הקרוב במחלקת המדינה. כמו כן, זה נועד לחזק את המעורבות הדיפלומטית הציבורית שלנו".

בממשל ביידן רצו שהמחלקה הפלסטינית תדווח למחזיק התיק הישראלי-פלסטיני במשרד החוץ האמריקאי, האדי עמר, אולם בשיחה בין בלינקן ואבו מאזן, הביע יו"ר הרשות הפלסטינית התנגדות משום שזה יובן כוויתור על קונסוליה נפרדת. כמו כן, סוכם להמשיך בדיונים בשבוע הבא יחד עם עוזרת מזכיר המדינה לענייני מזרח התיכון, ברברה ליף, שצפויה לבקר בירושלים וברמאללה.

ביקורה של ליף מגיע לאחר שיחת טלפון הקשה כאמור בין אבו מאזן לבלינקן, מהלכה הביע עבאס מחאה על כך שממשל ביידן לא מפעיל לחץ על ישראל. "תפסיקו לשתוק על מה שקורה בשטח", אמר עבאס לבלינקן לפי הודעה שפרסמה לשכתו. לפי הודעת לשכת יו"ר הרשות הפלסטינית, הוא שיגר איום מרומז לבלינקן ואמר שההנהגה הפלסטינית שוקלת צעדי תגובה נגד ישראל לאור העובדה שהקהילה הבינלאומית לא מפעילה לחץ על הממשלה הישראלית "ולאור השתיקה האמריקני על הפרובוקציות הישראליות".

כמו כן, עבאס דרש מבלינקן שהממשל האמריקני יסיר את אש"ף מרשימת הטרור האמריקנית, יפתח מחדש את הקונסוליה בירושלים ויאפשר לפתוח מחדש את משרדי אש"ף בוושינגטון. "הממשל האמריקני חייב להפוך את המילים שלו למעשים ולא להסתפק המדיניות של גינויים בלבד או שתיקה על הצעדים הישראלים החד-צדדיים. המצב בשטח לא יכול להימשך", אמר עבאס לבלינקן.

כמו כן, ממשל ביידן מנסה לגבש חבילת צעדים למען הפלסטינים לקראת ביקורו הצפוי של הנשיא האמריקאי בישראל וברשות הפלסטינית בחודש יולי. הבית הלבן מעוניין להרגיע את הנשיא הפלסטיני וכדי להימנע ממצב שבו ביקורו של ביידן ברשות הפלסטינית יסתיים בכישלון.

ח"כ ניר ברקת (הליכוד) מסר: "בלתי נתפס שממשלת ישראל נתנה הסכמתה לפתיחת המחלקה הפלסטינית של שגרירות ארה״ב - צעד ראשון בדרך לפתיחת קונסוליה פלסטינית בירושלים. אני קורא לראש הממשלה ולשר החוץ לפעול נגד את ההחלטה ולהצהיר פומבית כי ישראל לא תאפשר פתיחה של קונסוליה פלסטינית בבירת ישראל. ירושלים היא בירת ישראל המאוחדת וכל ויתור או פשרה יביאו לחלוקתה ויהיו בכייה לדורות".