בדרך להתפרצות מגפה נוספת בעקבות הלחימה באוקראינה? דו"ח מטריד של המודיעין הבריטי שפורסם הבוקר (שישי) על מצב הלחימה באוקראינה הזהיר מפני התפרצות אפשרית של מגיפת הכולרה בעיר מריופול הכבושה, שספגה נזקים קשים במהלך הניסיונות הרוסים לכבוש אותה. 

הדוח בחן את ההתקדמות הרוסית בשטחי הלחימה והדגיש כי רוסיה נאבקת לספק שירותים ציבוריים בסיסיים לאוכלוסייה בשטחי הכיבוש הרוסי. הגישה למים בטוחים לשתייה לא עקבית, בעוד שהשיבושים הגדולים בשירותי הטלפון והאינטרנט נמשכים.

לפי הדוח, הלחימה נמשכת מסביב סברודונצק. רוסיה שוב שולטת ברוב העיר, אך כוחותיה התקדמו מעט בניסיונות להקיף את האזור הרחב יותר מצפון ומדרום.

הדוח הוסיף וציין כי סביר להניח שיש מחסור קריטי בתרופות בחרסון, בעוד שבעיר מריופול קיים סיכון ממשי להתפרצות כולרה גדולה, עם מספר מקרים של כולרה שכבר דווחו בחודש האחרון. 

כזכור, אוקראינה סבלה ממגיפת כולרה גדולה ב-1995, ומאז חוותה התפרצויות קלות, במיוחד סביב חוף ים אזוב - הכולל את מריופול. הדוח העריך כי סביר להניח ששירותי הרפואה במריופול כבר קרובים לקריסה, וסיכם בנימה קודרת לפיה התפרצות כולרה גדולה במריופול תחריף זאת עוד יותר.