הפלישה הרוסית נמשכת: משרד החוץ הרוסי מסר היום (שבת) כי תגובתה של מוסקבה להצטברות כוחות נאט"ו בפולין תהיה "מידתית", כך דיווחה סוכנות הידיעות אינטרפקס תוך שהיא מצטטת דיפלומט רוסי. "תגובה, כמו תמיד, תהיה מידתית והולמת, שנועדה לנטרל איומים פוטנציאליים על ביטחון הפדרציה הרוסית", אמר אולג טיאפקין, ראש מחלקת משרד החוץ הממונה על יחסי רוסיה עם אירופה.

מוקדם יותר היום, סגן ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה הזהיר כי מדינתו מפסידה מול רוסיה בחזית, וכעת היא מסתמכת כמעט אך ורק על נשק מהמערב כדי להגן על עצמה. "זו מלחמה ארטילרית", אמר ואדים סקיבצקי בריאיון לעיתון הגרדיאן הבריטי, "ואנחנו מפסידים".

לדבריו, הכל תלוי בעת בנשק שיגיע מהמערב, "לאוקראינה יש כלי ארטילריה אחד ל-10 עד 15 כלי ארטילריה רוסים. השותפים המערביים שלנו נתנו לנו כ-10% ממה שיש להם".

מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)
מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)

בעיר סברודונצק, שהפכה למוקד התקדמותה של מוסקבה במזרח אוקראינה, דווח על קרבות קשים נוספים. כאמור, המלחמה במזרח בה רוסיה ממקדת את תשומת ליבה, היא בעיקרה קרב ארטילרי בו קייב נדחקת לקראת תבוסה. 

במקביל לכך, בדרום המדינה, ראש עיריית מריופול שנותרה בהריסות בעקבות המצור הרוסי, הזהיר מפני התפרצות של נגיף הכולרה. לדבריו, מערכות התברואה קורסות וגופות נרקבות ברחובות העיר. 

מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)
מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)

"יש התפרצות של דיזנטריה וכולרה", אמר ואדים בויצ'נקו לטלוויזיה המקומית. "המלחמה שגבתה את חייהם של 20 אלף תושבי במריופול עלולה לגבות חיים נוספים בעקבות ההתפרצות הנגיפית". בוייצ'נקו קרא לאומות המאוחדות ולוועד הבינלאומי של הצלב האדום להקים מסדרון הומניטרי שיאפשר לשאר התושבים לעזוב את העיר, שנמצאת כעת בשליטה רוסית.

כמו כן, בתמונת מצב של ההשפעה הרחבה יותר של המלחמה, סוכנות המזון של האו"ם הזהירה כי יצוא מופחת של חיטה וסחורות מזון אחרות מאוקראינה ורוסיה עלול לגרום רעב כרוני לעד 19 מיליון אנשים נוספים ברחבי העולם במהלך השנה הבאה.