המלחמה במזרח אירופה: מזרח אוקראינה עלול ליפול כולו לידי רוסיה בשבועות הקרובים, כך טען גורם הגנה אמריקאי בכיר שהתראיין היום (ראשון) בעילום שם ל"וושינגטון פוסט". לדבריו, הסיבה לכך היא שהנשק של אוקראינה הולך ואוזל בעוד היא סובלת אבידות קשות בקרבות. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לדברי הבכיר, מהלך כזה ישאיר לרוסיה את כיבוש לוהנסק ודונצק, המרכיבות יחד את אזור דונבאס, על מנת להשיג את מטרותיה טרם הפלישה לשכנתה. עוד ציין כי הערים האוקראיניות סברודונצק ולישיצ'נסק, עלולות ליפול לידי הכוחות הרוסיים תוך שבוע.

במקביל לכך, קרבות עזים התרחשו אתמול ברחובות העיר סברודונצק, כאשר כוחות אוקראינים שולטים בשליש מהעיר בלבד נכון לשעה זו, כך אמר ראש העיר אלכסנדר סטריוק ל-BBC. 

מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)
מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)

לצד זאת, המודיעין הבריטי דיווח אתמול כי הכוחות הרוסים לא הצליחו להתקדם בדרום העיר במהלך סוף השבוע. אך הם משלבים כוח אש ארטילרי עם תקיפות אוויריות כדי להכריע את ההגנה האוקראינית, אמר המשרד. כמו כן, אוקראינה קראה לאספקה ​​מהירה יותר של נשק מערבי לצבאה.

לדברי הפקיד האמריקאי, הכוחות הרוסים ממשיכים להתקדם, אך במחיר גדול של מקרי מוות ופציעות. לטענתו, "האוקראינים עושים כאן עבודה ממש טובה".