תוכנית התגמולים נגד טרור של שירות הביטחון הדיפלומטי של משרד החוץ האמריקאי הודיעה אמש כי היא מציעה פרס של עד 15 מיליון דולר עבור מידע שיוביל "לסיכול המנגנונים הפיננסיים של משמרות המהפכה וזרועותיו". בהודעה נכתב: "משמרות המהפכה מימנו פיגועים ופעילויות טרור רבות ברחבי העולם. כיום הם מובילים את פעולות הטרור של איראן מחוץ למדינה באמצעות שלוחות כגון חמאס, חיזבאללה ומיליציות הנתמכות על ידי איראן בעיראק".

בעבר, העמידה תוכנית התגמולים פרס עבור מידע על גופים או אנשים המסייעים למשמרות המהפכה ולחיזבאללה. כך לדוגמא, 10 מיליון דולר עבור מידע אודות נציג חיזבאללה באיראן, עלי קסיר. לדברי משרד החוץ האמריקאי, קסיר מקדם מרכזי של פעילויות פיננסיות ומסחריות המועילים לכוח קודס. הוא גם אחיין של מוחמד קסיר, בכיר בחיזבאללה, שאיתו הוא עובד יחד כדי לקדם פעילויות כספיות בין ארגון הטרור הלבנוני לארגון הטרור האיראני.

עוד נטען כי קסיר הוא גם המנכ"ל של חברת הקש הקשורה לחיזבאללה 'קבוצת טאלאקי', המממנת משלוחי נפט למשמרות המהפכה. במסגרתה, קסיר מקצה כלי שיט ימיים לצורך העברת משלוחים למען רשת הטרור. תחומי אחריותו כוללים ניהול מו"מ על מחירים למכירת סחורות וקביעת תשלומים הקשורים לכלי השיט למשלוחים. 

כמו כן, קסיר פיקח על מו"מ על מחירים ושיתף פעולה לצורך כיסוי הוצאות וקידום משלוח נפט מאיראן במכלית "אדריאן דריה 1", שעל מפקדה הוטלו סנקציות על ידי ארצות הברית ומייצג את חברת 'Hokoul S.A.L. Offshore' שבסיסה בלבנון במו"מ על הספקת נפט גולמי איראני לסוריה.

בנוסף, תכנן ועבד יחד עם אחרים לצורך שימוש בקבוצת טאלאקי כדי לאפשר מכירת פלדה בשווי עשרות מליוני דולרים. ב-4 בספטמבר 2019 משרד האוצר של ארה"ב הגדיר את עלי קסיר כטרוריסט בינלאומי עם סיווג מיוחד וחל איסור כללי על גורמים בארה"ב להתקשר אתו בעסקאות כלשהן. 

המכלית האיראנית אדריאן דריה (צילום: רויטרס)
המכלית האיראנית אדריאן דריה (צילום: רויטרס)


בנוסף לכך, התוכנית מציעה פרס של עד 10 מיליון דולר עבור מידע אודות סייד מוחמד חוסיין מוסא קזמי וסג'אד קאשיאן שעובדים בחברת הסייבר האיראנית "אמנט פסרגד", המספקת יכולות סייבר ותמיכה למשרד המודיעין והביטחון של איראן וכן למשמרות המהפכה ול"כוח קודס". לדברי משרד החוץ האמריקאי, מספטמבר עד נובמבר 2020 השתתפה החברה במבצע רב-שלבי מקוון בחסות מדינת איראן שכוון נגד הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2020.

קזמי סייע לבצע את קמפיין ההפחדה וההשפעה על מצביעים אמריקאים על-ידי הטיית שרתים ששימשו לשליחת מיילים מאיימים למצביעים, הכנת מיילים עבור קמפיין איום על מצביעים, והטיית חשבונות הדוא"ל של חברת תקשורת אמריקאית. קאשיאן ניהל תשתית רשת מחשבים ששימשה לביצוע הפחדה וההשפעה על מצביעים וניסה לרכוש חשבונות ברשתות חברתיות כדי לקדם את קמפיין ההפחדה וההשפעה על מצביעים.

ההחלטה על הענקת פרס כספי והניסיון לפגוע כלכלית במשמרות המהפכה, מתבצעת על הרקע המשבר הכלכלי החמור והמחאה העממית נגד יוקר המחייה והשחיתות באיראן. התקשורת האיראנית כרכה את המצב הכלכלי באיראן עם משבר הגרעין והגדירה את מצב הכלכלה ברפובליקה האסלאמית כגרוע ביותר עבור העם האיראני בשלוש השנים האחרונות מאז פרש ממשל של דונאלד טראמפ מהסכם הגרעין. 

גל המחאות שהחל על רקע הקשיים הכלכליים ומחדלי השלטון, הולך ומתפשט. ההפגנות במספר ערים גדולות במערב המדינה נמשכים, במהלכן נשמעו קריאות נגד המנהיג העליון עלי חמנאי ונגד השלטון.