מותה של כתבת אל-ג'זירה: לאחר התחקיר של רשת CNN, עיתון "הוושינגטון פוסט" פרסם הבוקר (שני) תחקיר שקובע כי שירין אבו-עאקלה נהרגה ככל הנראה מירי חייל צה"ל. זאת, לאחר שהעיתון בחן יותר מתריסר סרטונים, פוסטים ברשתות החברתיות ותמונות מהאירוע. כמו כן, ערך שתי בדיקות פיזיות של האזור באמצעות ניתוחים אקוסטיים עצמאיים של היריות.

העיתון מדווח, כי מתוך ניתוח השמע של הירי שהביא למותה של שירין, הדבר מצביע על אדם אחד שירה ממרחק משוער, התואם את המרחק בין העיתונאים לחיילי צה"ל. בהתבסס על סרטון שצולם בג'נין ביום האירוע, אבו-עאקלה ושאר העיתונאים עמדו במרחק של 182 מטרים מהחיילים. על פי העדות, לפחות חייל אחד השתמש בכוונת טלסקופית, כך דווח מאוחר יותר לע ידי צה"ל. 

עימותים במהלך מסע ההלוויה של הכתבת שירין עבו עאקלה (צילום: דוברות המשטרה)

עוד עולה מהתחקיר, כי "קצת לאחר 6 בבוקר, הודיעה אבו-עאקלה כי כוחות הצבא הגיעו למחנה הפליטים בג'נין ופעלו בסמוך לבית בשכונת 'ג'בריאת'". במקביל, סאלם עוואד, תושב מחנה הפליטים בן 27, החל לשדר שידור חי באפליקציית הטיק טוק. בסרטון שהגיע לידי המערכת, נשמעים האנשים במקום צועקים "הצבא ממוקם מדרום-מערב אלינו". במקביל, ניתן לראות את העיתונאים עומדים בסביבה עם קסדות ואפודי מגן. 

לאחר שעוואד התקרב לצומת, נשמעו שלוש יריות מרחוק. שתי דקות לאחר מכן, הוא כיוון את המצלמה לעבר כלי רכב צבאי, במרחק של כ-182 מטרים. כלי הרכב נמצא באותו מיקום כמו שנראה בצילומי מצלמת הגוף שפורסמו מאוחר יותר על ידי צה"ל, כך לפי הוושינגטון פוסט. עוד מסר העיתון, כי במהלך שלוש הדקות הבאות, הסרטון מתעד יריות בודדות ממרחק, ונשמעו שלוש יריות נוספות. בסופן, אחד האנשים צועק "שירין, שירין, חובש, הישאר היכן שאתה, אל תזוז". לאחר מכן המצלמה הסתובבה לעבר אבו-עאקלה כאשר היא מתבוססת על הקרקע, עם הפנים כלפי מטה. 

מפגינות בחברון עם תמונתה של שירין אבו עאקלה (צילום: וויסאם חשלמון, פלאש 90)
מפגינות בחברון עם תמונתה של שירין אבו עאקלה (צילום: וויסאם חשלמון, פלאש 90)

כזכור, בחודש מאי האחרון, פרסמה רשת CNN תחקיר הטוען כי כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה נהרגה מירי של כוחות צה"ל. הממצאים מתבססים על עדויות של שמונה עדי ראייה ומומחה לזיהוי פלילי, וכן סרטונים חדשים מהזירה שהגיעו לידי הרשת. בתחקיר נטען כי מסרטון וידאו שמתעד את התקרית ומדברי עדי הראייה ניתן לקבוע בדיוק מהן היריות שהרגו את העיתונאית. זאת מניתוח המרחק בין מקור הירי למקום שבו נהרגה. על פי מומחה, מרחק זה היה 170-200 מטר.

עוד נטען כי העץ שלידו נפלה אבו-עאקלה הוא ראיה קריטית משום שחורי הכדורים, שפגעו בו מעידים על כך שאופי הירי היה מכוון. לדברי האנליסט כריס קובס סמית, העובדה שיש מקבץ כה קרוב של שלוש-ארבע יריות מוכיחה כי הירי היה לעבר מטרה.