תיירים ישראלים שיצאו לחופשה בטורקיה קיבלו בימים האחרונים שיחת טלפון מבכיר בקהילת המודיעין הישראלית, שהורה להם לחזור מיד לישראל, כך דווח הערב (שני) בחדשות 13. על פי הדיווח, כוחות הביטחון הורו לקבוצה לחזור ארצה, לאחר שזיהו כי בכוונת האיראנים לפגוע בהם.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לטענת חברה של תיירת ישראלית שהתראיינה בערוץ, הישראלים קיבלו שיחת טלפון בה נאמר להם שאסור להם לשוב למלון, שכן ממתינים להם שם מכוח קודס האיראני כדי לרצוח אותם. לאחר מכן, רכב עם עשרה מאבטחים ישראלים הסיע אותם לנמל התעופה ומשם לישראל, כאשר חפציהם האישיים שהיו במלון נשארו שם.

הנופשים נחקרו בארץ על מנת לבנות את מסלול חופשתם, כולל עם מי דיברו ומה נאמר. "כשהם ניסו להבין מה קרה, הסבירו להם שחיכו להם פשוט במלון. היא פשוט באמת בחרדה", הוסיפה החברה.

איסטנבול, טורקיה (צילום: REUTERS/Murad Sezer)
איסטנבול, טורקיה (צילום: REUTERS/Murad Sezer)

המטה לביטחון הלאומי העלה היום את אזהרת המסע על איסטנבול לרמתה הגבוהה ביותר (רמה ארבע). בהודעת המטה נמסר כי על הישראלים הנמצאים בבירה הטורקית לצאת בהקדם האפשרי מהעיר. עוד נמסר כי יש להימנע מהגעה אליה עד הודעה חדשה.

כמו כן, במטה לביטחון הלאומי מבהירים כי על שאר חלקי תורכיה קיימת אזהרת מסע ברמה שלוש (בינונית) ולפיכך ישנה המלצה לישראלים להימנע גם מנסיעות שאינן חיוניות לשאר חלקי המדינה. אין מניעה לבצע טיסות עם קונקשן באיסטנבול, כל עוד לא יוצאים משדה התעופה.