ישראל שלחה מסר מאיים לנשיא סוריה בשאר אל-אסד והזהירה אותו מפני גיבוי הפעולות של איראן בארצו, כמו גם מפני המשך העברת נשק איכותי לתוך סוריה, ואמרה כי אחד מהארמונות שלו עלולים להוות כמטרה הבאה לפשיטה שתיערך על ידי לוחמים ישראליים, כך על פי הדיווח של אתר החדשות הערבי "אילאף". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

האיום הזה מגיע לאחר השבתת שדה התעופה בדמשק בעקבות תקיפה שיוחסה בתקשורת הזה לחיל האוויר הישראלי בסוף השבוע האחרון. דיווחים בתקשורת הערבית מסרו כי בתקיפה נפגעו מחסנים של חיזבאללה ומיליציות איראניות, ומצילומי הלוויין של דוח מודיעין של חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין אימג'סאט אינטרנשיונל  (ImageSat International - ISI) עולה כי התקיפה הובילה להשבתה מוחלטת של שני מסלולי המראה ונחיתה, האזרחי והצבאי, בנמל התעופה בדמשק.

משרד החוץ הרוסי גינה את התקיפה שיוחסה לישראל על נמל התעופה, ואמרה כי מדובר בהפרת הנורמות הבסיסיות של המשפט הבינלאומי: "פעולות בלתי אחראיות כאלה יוצרות סיכונים חמורים לתעבורה אווירית בינלאומית ומעמידות את חייהם של חפים מפשע בסכנה ממשית. אנו דורשים מהצד הישראלי להפסיק את הנוהג המרושע הזה".

בנוסף נכתב באתר החדשות הערבי כי רוסיה איימה לסגת מההסכם בין שתי המדינות אשר מאפשר חופש פעולה של ישראל במרחב האווירי של סוריה, אם תקיפות מסוג זה ימשיכו. עוד מדווח האתר כי היחסים בין רוסיה וישראל הידרדרו מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, כאשר הרוסים החלו לאפשר לאיראן לנוע לכיוון דרום סוריה, בניגוד להסכם "80 ק"מ" של רצועת הגבול שהיה בתוקף בין רוסיה לישראל. לפי ההסכם, רוסיה התחייבה להרחיק את איראן ליותר מ-80 ק"מ מגבול ישראל-סוריה, ובכך לחסום את ההתבססות האיראנית לאורך שטחה של ישראל.