ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן (AEOI), מוחמד אסלאמי, הגיב הערב (שלישי) להחלטה של מועצת הנגידים של סבא"א לגנות איראן. זאת, לאחר הצעדים המתריסים ובהם כיבוי המצלמות באתרי הגרעין. אסלאמי התלונן על "הגישה הסלקטיבית" של הארגון, אך עם זאת הדגיש כי איראן תמשיך לשתף פעולה עם הארגון.

בתוך כך, אסלאמי התייחס להאטה בשיחות הגרעין ובחזרה להסכם משנת 2015 ואמר כי "איראן תמשיך לשתף פעולה עם סבא"א, במידה והארגון יכבד את ההתחייבויות שלפי איראן". כשנשאל, האם יש תוכנית כלשהי בעניין ביקורו של ראש סבא"א באיראן, הכחיש. במקביל, מחלקת המדינה של ארה"ב הודיעה כי "איראן יכולה להשיג פצצה תוך שבועות, רוצים להגיע להסכם גרעין חדש".

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית - סבא''א (צילום: REUTERS/Leonhard Foeger)
הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית - סבא''א (צילום: REUTERS/Leonhard Foeger)

כזכור, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הודיעה, כי בכוונת איראן להתקין מפלסים נוספים של צנטריפוגות מסוג IR-6 להעשרת אורניום במפעל התת-קרקעי בנתנז. הצעד מגיע לאחר שמוקדם יותר, שהטלוויזיה הממלכתית ברפובליקה האסלאמית הודיעה כי איראן הסירה שתי מצלמות מעקב של סבא"א ממתקן גרעיני.

בתוך כך, בוושינגטון גינו את הצעדים האיראניים, וקראו לארגון לאנרגיה האטומית של איראן (AEOI) לשתף פעולה עם סבא"א ללא דיחוי. גורם אמריקאי מסר כי "למועצה יש אחריות לנקוט באמצעים מתאימים כדי לחייב את איראן למלא את ההתחייבויות הגרעיניות שלה". הוא הוסיף כי "אנחנו נותנים גיבוי למדינות אירופיות נוספות הקוראות לאיראן למלא בדחיפות את ההתחייבויות. אנו לא רוצים הסלמה עם איראן, אלא להבהיר את הסוגיות הקיימות".