בתגובה למסקנות הוועדה על התפרעויות ה-6 בינואר 2021, כשמפגיני נשיא ארה"ב לשעבר, דולנד טראמפ, ניסו לפרוץ לגבעת הקפיטול, פרסם היום (שלישי) האחרון מסמך בן 12 עמודים ובו ביקש להפריך את ההאשמות שהוטחו נגדו. כמו כן, התייחס טראמפ במסמך לשיטה בה הדמוקרטים ניצחו לטענתו את בחירות 2020.

"הדמוקרטים השתמשו בוועדה שהוקמה באופן בלתי חוקי כדי להעלות מופע עשן לעם האמריקאי, במאמץ מעורר רחמים להונות את הציבור שוב", טען נשיא ארה"ב לשעבר, "הם סירבו לאפשר ליריביהם הפוליטיים להשתתף בתהליך הזה, והוציאו מהכלל את כל העדים המזכים. בנוסף, הוועדה תיאמה עם 'בובות התקשורת' שלהה לשדר את עדיהן בטלוויזיה הלאומית ללא כל התנגדות".

טראמפ מגנה את המהומות האלימות בקפיטול בוושינגטון (צילום: רויטרס)

"הדמוקרטים יצרו את הנרטיב של ה-6 בינואר כדי לקעקע ולשנות את האמת החשובה יותר, שבחירות 2020 היו מזויפות ונגנבו", ציין טראמפ במסמך, "הדמוקרטים יצרו רשימות בוחרים שלא כדין, ניצלו לרעה את השימוש בפתקי הצבעה בדואר, הוציאו פיזית את הרפובליקנים ממתקני ספירה, התעללו בקשישים בבתי אבות ושיחדו פקידי בחירות בתרומות. בנוסף, הם ייצרו פתקים נוספים אחרי שהם ידעו כמה הם צריכים כדי לנצח אותי. אחרת אין הסבר הגיוני למה לקח כל כך הרבה זמן לספור את מעט הקלפיות שנותרו בניגוד למיליונים ביום הבחירות".

"מארק צוקרברג תרם 419 מיליון דולר ליוזמות בחירות ברחבי ארצות הברית. צריך להעמיד אותו לדין פלילי. חוקי הבחירות מונעים מאנשים לתרום יותר מ-5,000 דולר בשנה", הוסיף ורמז לקראת ריצה לבחירות 2024, "זהו רק ניסיון למנוע מאדם שמוביל בכל סקר, הן מול הרפובליקנים והן מול הדמוקרטים בפערים רחבים, מלהתמודד שוב על הנשיאות".