גינוי נוסף: "התקיפות הישראליות בסוריה הן דבר לא מקובל", כך אמר היום (רביעי) אלכסנדר לברנטייב, הנציג הרוסי לשיחות השלום הסוריות. הוא הזכיר את התקיפה המיוחסת לישראל, במסגרתה נפגע שדה התעופה האזרחי בדמשק, ומסלול ההמראה שלו ניזוק - בצורה שהוציאה אותו מכלל שימוש. המשמעות של הנזק היא שטיסות בינלאומיות לא יכולות להמריא או לנחות מסוריה. בהמשך דבריו אמר כי מנהלי המשא ומתן ישקלו גם את סוגיית המשך הנוכחות האמריקאית על אדמת סוריה, הכוללת "ביזה של המורשת הסורית הלאומית", ויש "לחסום" אותה. 

כזכור, זו אינה ההתייחסות הראשונה של רוסיה לתקיפה הרוסית, שהתרחשה בסוף השבוע האחרון. בהודעה הרוסית שפורסמה לאחר מכן נמסר: "בשעות הבוקר המוקדמות של ה-10 ביוני תקף חיל האוויר הישראלי שוב את שטחה של הרפובליקה הערבית הסורית. יעד התקיפה היה נמל התעופה הבינלאומי של דמשק. לפי מידע שנכנס, נגרם נזק מהותי חמור לשדה התעופה", נמסר.

תקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות (ארכיון)

עוד נמסר: "אנו נאלצים להדגיש כי ההפגזה הישראלית המתמשכת על שטח הסורי, תוך הפרה של הנורמות הבסיסיות של המשפט הבינלאומי, אינה מתקבלת על הדעת. אנו מגנים בחריפות את המתקפה הפרובוקטיבית של ישראל על תשתית אזרחית סורית קריטית. פעולות בלתי אחראיות כאלה יוצרות סיכונים חמורים לתעבורה אווירית בינלאומית ומעמידות את חייהם של חפים מפשע בסכנה ממשית. אנו דורשים מהצד הישראלי להפסיק את הנוהג המרושע הזה.