הצעירה הבריטית שטענה כי קבוצה של בני נוער ישראלים ביצעה בה אונס קבוצתי בקפריסין, פנתה לבית הדין האירופי לזכויות אדם (ECHR) לאחר שנאמר לה שהטענות שלה לא ייחקרו, כך דווח היום (רביעי) בג'רוזלם פוסט.

האישה, כיום סטודנטית באוניברסיטה בת 21, הייתה בת 19 כשטענה כי נאנסה על ידי 12 בני נוער ישראלים בעיירת הנופש איה נאפה. היא הגישה תלונה במשטרה, אך לאחר מכן חתמה על ביטול והואשמה בהגשת תלונת שווא.

בינואר 2020 היא נמצאה אשמה ונידונה לארבעה חודשי מאסר. עם זאת, היא המשיכה לטעון כי הופעל עליה לחץ לחזור בה מההאשמות ועורכי דינה טענו כי מעולם היא לא הייתה צריכה להיות מואשמת בהגשת תלונת שווא מכיוון שהיא סבלה מפוסט-טראומה ולא היה לה עורך דין או מתרגם.

לפני מספר חודשים זוכתה הצעירה מהאישום המופרך של עדות שקר. בית המשפט הגבוה בקפריסין קבע כי היא לא שיקרה כאשר התלוננה שנאנסה על ידי הישראלים, אך היועץ המשפטי של קפריסין החליט שלא לפתוח מחדש את תיק החקירה.

איה נאפה, קפריסין (צילום: AFP)
איה נאפה, קפריסין (צילום: AFP)

"כתבנו לתובע הכללי של קפריסין וביקשנו ממנו לחקור מחדש. הוא ענה שהוא לא מתכוון לעשות זאת. התרופה היחידה היא ללכת ל-ECHR", אמר ל"אינדיפנדנט" עורך הדין הבריטי לזכויות אדם מייקל פולק מ-Justic Abroad.

"הם אמרו שהראיות נוטות להצביע על כך שהצעירה דוברת אמת", המשיך פולק. "היא נחושה להביא לצדק בתיק. ה-ECHR יכול לטעון שקפריסין מפרה את ההתחייבויות והוא יכול להורות לקפריסין לחקור כראוי את המקרה. אנו בטוחים מאוד שנצליח בבית הדין האירופי".

משטרת קפריסין ממשיכה להכחיש כל טענה על התנהגות בלתי הולמת מצדה. למרות זאת, היא זוכה לביקורת עקבית על טיפול שגוי במקרים של הטרדה מינית, תקיפה ואונס, אחרי ששחררה חשודים לחופשי בעבר.