המתיחות בין רוסיה וארה"ב בצל המלחמה באוקראינה הולכת ומסלימה, כאשר הבוקר (חמישי) דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב טען כי מוסקבה וושינגטון נמצאות ב"נקודה מאוד מאוד חמה של עימות", כך צוטט בתקשורת הרוסית. במקביל, שגרירות רוסיה בוושינגטון טענה כי ארה"ב מפיצה "שקרים" כשהיא טוענת כי כוחות רוסים ביצעו פשעי מלחמה באוקראינה

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA, שגרירות רוסיה בוושינגטון תקפה את ארה"ב בחריפות וטענה כי "ארה"ב מפיצה שקרים בנוגע לשימוש בתחמושת מצרר על ידי הצבא הרוסי נגד האוכלוסייה האזרחית של חרקוב, אך במקביל היא מתעלמת לחלוטין מהפגזת אזורי המגורים של דונייצק על ידי לאומנים אוקראינים". 

עוד נכתב בהודעת השגרירות הרוסית: "באווירה הרוספובית הנוכחית, מי שקוראים לעצמם פעילי זכויות אדם משרתים רק את האינטרסים של המעמד השליט המקומי. מכאן הפצתם של "זיופים" לגבי השימוש בתחמושת מצרר על ידי הכוחות המזוינים של רוסיה נגד האוכלוסייה האזרחית של חרקוב, תוך התעלמות מוחלטת מהפצצת שביצעו לאומנים אוקראינים באזורי מגורים של דונייצק בעזרת נשק מערבי".  

לפי הדיווח, דיפלומטים טענו כי "הספקולציות לגבי אנשי צבא רוסים שמבצעים לכאורה פשעים באוקראינה הן שקר". "אנחנו רואים שזה לא מקובל להעלות השערות לגבי הקמת בית דין חדש בנירנברג ביחס לאנשי שירות רוסים שלכאורה מבצעים פשעים באוקראינה. זהו שקר", נמסר מהשגרירות.

הדיפלומטים ציינו כי הצבא הרוסי מגן על האוכלוסייה האזרחית של דונבאס מפני ה"נאצים", וטענו כי הם נתמכים ע"י ארה"ב ומספר מדינות אירופיות וכי המערב "מקדם בגלוי רעיונות מיזנתרופיים". 

עוד נטען בדיווח כי וושינגטון מתנגדת בעקביות להחלטה של ​​העצרת הכללית של האו"ם שיוזמת רוסיה מדי שנה לגבי "מאבק בהאדרת הנאציזם, הניאו-נאציזם ושיטות אחרות התורמות להסלמה של צורות מודרניות של גזענות, אפליה גזעית, שנאת זרים וחוסר סובלנות קשורה".

הדיווח הוסיף וטען כי ביום שני, נקלעה דונייצק להפגזה הכבדה ביותר מאז 2015 כאשר אוקראינה הפגיזה כמעט את כל מחוזות העיר, בעיקר פרולטרסקי, קויבישבסקי, פטרובסקי וקייב. בהקשר זה, ראש ה-DPR, דניס פושילין, אמר בפנייה רשמית כי הרפובליקה מבקשת מרוסיה "כוחות נוספים של בעלות ברית". ראש עיריית דונייצק אף כינה את ההפגזה על העיר כ"אחת הקשות ביותר" בשמונה שנות הסכסוך.