נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה אולף שולץ, ראש ממשלת איטליה מריו דראגי ונשיא רומניה הגיעו היום (חמישי) לביקור משותף ויוצא דופן בקייב, בירת אוקראינה, במהלכו נפגשו עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, וביקרו בעיר אירפין בה נהרגו ועונו לפי ההערכה בין 200 ל-300 אזרחים.

קנצלר גרמניה שולץ אמר כי הטבח באירפין הוא סמל לאכזריותה הבלתי נתפסת של הפלישה הרוסית, שכל מטרתה היא להביא לכדי הרס וכבישת שטחים, מבלי להתחשב בחיי אדם. ראש ממשלת איטליה, גם הוא, הביע תדהמה מהחורבן שהותיר הצבא הרוסי בעיר והוסיף כי "אנחנו נבנה הכול מחדש. הם הרסו את גני הילדים ואת הפארקים, אבל הכול ייבנה מחדש".

נשיא צרפת מסר מצידו שהביקור מהווה מסר לאוקראינים לכך שהאירופאים מאוחדים בתמיכתם בהם הן בהווה ובעתיד, וציין כי השבועות הבאים יהיו קשים מאוד. מאוחר יותר צייץ בטוויטר כי ארצו תמשיך לספק לאוקראינה עזרה כלכלית, צבאית והומניטרית על מנת להוביל לנצחונות בשדה הקרב אל מול תקיפות הצבא הרוסי.

מנהיגי אירופה בקייב (צילום: רויטרס)
מנהיגי אירופה בקייב (צילום: רויטרס)


מטעמו של שר ההגנה האוקראיני נמסר כי על פי ההערכה, מספר האוקראינים שמתו מאז פלשה רוסיה למדינה בחודש פברואר האחרון עומד ככל הנראה על עשרות אלפים, והוסיף כי הוא "מקווה" שהנתון נמוך מ-100,000. עוד התראיין השר לתקשורת האמריקאית ואמר כי לפי מסמכים שנמצאו על גופתו של קצין רוסי שנהרג במלחמה, עולה שרוסיה ציפתה שקייב תיפול בתוך 12 שעות מרגע הפלישה, והרוסים האמינו כי הממשל בקייב ינטוש את הבירה אחרי 72 שעות בלבד. 

בתוך כך, שירותי המודיעין ההולנדי הודיעו כי הצליחו למנוע גישה ממרגל רוסי לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. המרגל, שהתחזה למתמחה ועבד תחת זהות ברזילאית, התגלה כמשוייך לרשת הביון הרוסית. ההולנדים מסרו כי אילו היה מצליח במשימתו, הייתה לו יכולת להשפיע על המערכות הדיגיטליות של בית המשפט, וגם על ההליכיים הפליליים שמתנהלים בין היתר נגד פשעי המלחמה שמתבצעים באוקראינה.