הוול סטריט ג'ורנל דיווח הערב (חמישי) כי ישראל מתאמת בחשאי, מזה מספר שנים, את התקיפות שהיא מבצעת בסוריה במטרה לפגוע במיליציות הנתמכות על ידי איראן, ולפגוע בזרימת הנשק מטהרן - לחיזבאללה. על פי הדיווח, המטרה של ארה"ב היא להבטיח שהפצצות של ישראל לא יפריעו למערכה הצבאית אותה היא מנהלת נגד ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש).

רובן המכריע של אותן התקיפות, המיוחסות לחיל האוויר הישראלי, אושרו על ידי ארצות הברית, כאשר צה"ל הוא זה שבוחר את המטרות. עוד דווח, כי איראן ביקשה בערב ללחוץ על ארה"ב לשכנע את ישראל להפסיק את תקיפותיה. דובר צה"ל והפנטגון סירבו להגיב לידיעה.

תקיפה בסוריה (צילום: REUTERS/Diaa Al-Din )
תקיפה בסוריה (צילום: REUTERS/Diaa Al-Din )

"בצפון מזרח סוריה הנציגות האמריקנית מבטיחה אך ורק את התבוסה המתמשכת של דאעש, תוך עבודה עם שותפינו המקומיים", אמר בכיר אמריקאי, "לא נדון בפרטי הצעדים שאנו נוקטים כדי להפחית את הסיכון לכוחותינו ולמשימות הנדרשות".

"יש תמיכה אמריקאית שבשתיקה של ישראל לפעול כדי לפגוע במאמצי האיראנים להפיץ נשק ברחבי האזור. אבל גם היה היסוס עקבי לגבי רצון לטביעת אצבע כלשהי על זה", אמר דניס רוס, שליח ארה"ב לשעבר במזרח התיכון, והוסיף כי "זה יהיה חוסר אחריות אם לא יהיה ביטול עימות ותיאום בגלל הסיכון שיכול להיות לארה"ב בעיה בשוגג".