רשת התקשורת של העולם הערבי אל-ג'זירה פרסמה לראשונה תמונה של הקליע שפגע והרג, כך לפי טענתם, את העיתונאית שירין אבו-עאקלה בחודש מאי האחרון בעת שסיקרה עם צוות החדשות שלה פעולה של צה"ל במחנה הפליטים ג'נין. 

עוד פורסם כי מדובר בכדור חודר שריון בקוטר 5.56 ס"מ שנמצא בשימוש צה"ל, שנורה מנשק M4. קצין ירדני התראיין לרשת ואמר כי מדובר בנשק שנמצא בשימוש קבוע על ידי צה"ל, והוסיף: "כשחייל משתמש בנשק מסוג זה, הוא משתמש בו למטרה מוגדרת - הוא רוצה להרוג".

הרשות הפלסטינית מסרה לרשת התקשורת הערבית שהקליע יישאר בידי הרשות לצורכי המשך חקירה. בתוך כך, הרשות פנתה לבית הדין הבינלאומי בהאג בעניין העיתונאית שירין אבו-עקל'ה לאחר שהאשימה את צה"ל כי ירה בכוונה בכתבת אל ג'זירה, אך כרגע נראה שאין התקדמות בחקירת המקרה. מטעמו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נמסר כי "ישראל נושאת באחריות מלאה למותה של העיתונאית שירין אבו עקל'ה".

מותה של הכתבת עורר הדים ברחבי העולם, והוביל, כאמור, לקרב גרסאות בין ישראל לבין הפלסטינים. דובר צה"ל התייחס ואמר כי "מדובר באזרחית פלסטינית שעובדת בעבור אחת ממערכות התקשורת, והטענה שאנחנו פגענו בה - היא לא בדוקה. הצענו לפלסטינים חקירה משותפת והם לקחו את הגופה".

אבו עקל'ה היא אחת מחלוצות העיתונאות הפלסטינית ומהמוכרות בין כתבי השטח באל-ג'זירה. היא הצטרפה לערוץ ב-1997, שנה לאחר השקתו. לפני כן אבו עקל'ה עבדה ברדיו פלסטין ובערוץ בעמאן. במשך 25 שנה סיקרה אבו עקל'ה את כלל הלחימות והעימותים בין הפלסטינים לישראל. היא נולדה בשנת 1971 בירושלים, בעלת תואר ראשון בעיתונאות ותקשורת מאוניברסיטת ירמוך שבירדן.