רוסיה ממשיכה באיומיה על ארה"ב, כך לפי דיווח של רשת החדשות האמריקנית CNN, המדינה הזהירה את הצבא האמריקני בתחילת השבוע כי תבצע תקיפות אוויריות כנגד לוחמים מקומיים של ארה"ב ובעלות בריתה בדרום מזרח סוריה.

האזהרה הובילה את ארה"ב להרתיע את הלוחמים שיעבירו את עמדותיהם, ולוודא שלא יהיו כוחות אמריקאיים באזור. גורמי הגנה אמריקאיים מסרו לרשת CNN כי הכוחות המקומיים נאלצו כאמור להזיז את עמדותיהם בעקבות האיומים. 

איומים אלו מגיעים על רקע המתיחות הגבוהה בין וושינגטון למוסקבה בשל המלחמה באוקראינה, כמו גם בצל התקיפות האחרונות, בהן התקיפה שהשביתה את שדה התעופה בדמשק המיוחסות לישראל.

עוד נכתב ב-CNN כי הפנטגון מנסה למנוע הסלמה אל מול הצבא הרוסי גם בתוך סוריה, שם פועלות שתי המדינות במשך שנים במקביל אחת לשנייה. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב צוטט אתמול בתקשורת הרוסית אומר כי מוסקבה וושינגטון נמצאות ב"נקודה מאוד מאוד חמה של עימות". במקביל, שגרירות רוסיה בוושינגטון טענה כי ארה"ב מפיצה "שקרים" כשהיא טוענת כי כוחות רוסים ביצעו פשעי מלחמה באוקראינה.

צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)
צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)


בתוך כך, המודיעין הבריטי העריך היום (שישי) כי הכוחות הרוסים ימשיכו לנסות לכבוש את ציר פופאסנה שבמזרח אוקראינה במהלך ה-24 שעות הבאות.