הצבא הרוסי החל במתקפתו על אוקראינה לפני כמעט ארבעה חודשים, במסגרתה אלפי אזרחים נהרגו, עיירות שלמות הפכו להריסות ומיליוני אוקראינים נמלטו מבתיהם. שר החוץ הרוסי סרגי לברוב טען היום (שישי) בריאיון לרשת BBC כי לא מדובר בפלישה. 

"הכרזנו על מבצע צבאי מיוחד כי לא הייתה לנו שום דרך אחרת להסביר למערב שגרירת אוקראינה לנאט"ו היא מעשה פלילי", אמר. לדבריו, רוסיה לא תמימה אבל "היא מה שהיא, ואנחנו לא מתביישים להראות מה אנחנו".

בתגובה להרג האזרחים, טען שר החוץ הרוסי: "דיפלומטים בינלאומיים, כולל הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, מזכ"ל האו"ם ונציגים אחרים של האו"ם, מופעלים על ידי המערב. ולעתים קרובות הם משמשים להגברת פייק ניוז".

מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)
מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)

על היחסים בין רוסיה לבריטניה, אותה סימנה מוסקבה כמדינה לא ידידותית, אמר לברוב: "אני לא חושב שיש עוד מרחב תמרון, מכיוון שראש הממשלה בוריס ג'ונסון אומר בגלוי 'עלינו להביס את רוסיה'. קדימה, אז תעשה את זה".

בהמשך, טען לברוב כי בריטניה "מקריבה את האינטרסים של אזרחיה למען שאיפות פוליטיות". כשנשאל על הדיווחים אודות שני לוחמים בריטים שהוצאו להורג על ידי בדלנים רוסים במזרח אוקראינה, אמר: "לא מעניין אותי עיני המערב בכלל. אני מתעניין רק במשפט הבינלאומי. לפי הבינלאומי החוק, שכירי חרב אינם מוכרים כלוחמים".

מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה, ב-24 בפברואר העניק השר הרוסי מספר ראיונות לתקשורת המערבית, ביניהם הריאיון שעורר סערה בישראל ובעולם בו טען כי "גם להיטלר יש דם יהודי, האנטישמים הכי גדולים הם יהודים".