מזכיר המדינה של ארצות הברית לשעבר, מייק פומפאו, התראיין לרשת "אל-ערבייה" האמירתית וחשף כי מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני, חוסל זמן קצר לפני שתכנן להרוג 500 אזרחים אמריקאים. "הוא היה מעורב במזימה לפגוע במאות אמריקאים, הייתה לנו הזמדנות לחסל אותו ועשינו זאת", חשף פומפאו בראיון.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

פומפאו התייחס לאיומים של סולימאני, ואמר: "הוא איים לאחר הפרישה מהסכם הגרעין של 2015, ובדומה הוא גם איים שתהיה מלחמה אם ארה"ב תעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים. היו גם אזהרות שאם נפגע בו תהיה מלחמה. עשינו כמה מהדברים שעליהם איים, ובכל זאת לא פרצה מלחמה".

מייק פומפאו בוועידת ג'רוזלם פוסט (צילום: מרק ישראל סלם)
מייק פומפאו בוועידת ג'רוזלם פוסט (צילום: מרק ישראל סלם)

כשנשאל האם ההחלטה לחסל את מנהיג כוח קודס, אושרה בהחלטה מהירה של הממשלה, השיב: "עבדו כדי להגן על הנכסים שלנו בעיראק, על האנשים שלנו בסוריה, ולמעשה על כל האמריקאים בכל רחבי העולם. הסתכלנו זמן רב על מה שזוממים בכוח קודס. זה היה פרויקט שהיינו מעורבים בו ללא הרף, ואז הייתה לנו הזדמנות לעצור את המתקפה הקרובה על משאביה של ארה"ב, נכסיה ואנשיה. הנשיא קיבל את ההחלטה ופשוט ביצע זאת".

בהמשך, תקף את המשטר ברפובליקה האסלאמית באיראן: "אנחנו מכירים את המשטר שם. אלו תיאוקרטיים מרושעים שמכוונים להשמדת מדינת ישראל וארה"ב. אנחנו לא צריכים לנהל משא ומתן על מנת להאט את תוכנית הגרעין שלהם. אנחנו יודעים שהם שיקרו לגבי ההיסטוריה של התוכנית הזו בפעם הראשונה. למה שננהל משא ומתן עם המשטר הזה?".

מסע הלוויה של קאסם סולימאני ואבו מהדי אל-מוהנדס (צילום: רויטרס)
מסע הלוויה של קאסם סולימאני ואבו מהדי אל-מוהנדס (צילום: רויטרס)

בתגובה, בתו של קאסם סולימאני צייצה בחשבון הטוויטר שלה ותקפה את פומפאו: "מילל על איראן בטלוויזיה הסעודית, המגרש הביתי של מתכנני ה-9\11. השקרן הזה חי בפחד".

כזכור, קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניות, ואבו מאהדי אל מוהנדיס, בכיר במיליציה העיראקית חשד א-שאעבי, חוסלו בחודש ינואר, 2020, במתקפה אווירית שבוצעה על ידי חיל האוויר האמריקאי לעבר נמל התעופה הבינלאומי בבגדד, בירת עיראק. בנוסף, דווח כי נהרגו עוד חמישה בני אדם במהלך התקיפות.