מפקד משמרות המהמפכה, חוסיין סלאמי, הודיע היום (חמישי) על מינויו של מוחמד כאזמי לראש המודיעין של הארגון כמחליפו של חוסיין טאייב.

דיווחים ראשונים על הדחתו של טאייב פורסמו פורסמו עוד קודם לכן על ידי גורמים לא רשמיים באיראן. לפי הדיווחים, הרקע להדחתו הוא כישלון האגף בראשו עמד לסכל פעולות של המוסד בתוך איראן ולהוציא לפעול פיגועים נגד ישראלים על אדמת טורקיה. במקביל לכך, כלי תקשורת איראנים דיווחו כי טאייב ניצל מניסיון התנקשות והועבר לבית החולים לאחר מכן לאחר שנפצע "בדרכים מסתוריות".

כאמור, במערכת הביטחון בישראל סבורים כי חוסיין טאייב עומד מאחורי חוליות הטרור האיראניות שמעוניינות לבצע פיגוע כנגד ישראלים בטורקיה. לפי דיווחים בכלי התקשורת הערביים, הוא מתואר "כחיה פצועה ובמצב של טירוף עמוק לביצוע נקמה בישראל".

אדריכל ההתקפות האיראניות הוא אחד מאנשי הביטחון החזקים במדינה ב-15 השנים האחרונות ומילא מספר תפקידים צבאיים וביטחוניים חשובים, כמו ראש הבסיג', מיליציה חמושה הכפופה למשמרות המהפכה, בין השנים 2007-2009. בשנת 2009, החלה תפנית במקומו, וקיבל סמכויות רחבות יותר, כתוצאה מהרחבת הפעילות המודיעינית של איראן מחוץ לגבולות המדינה.