רגע לפני ביקור לפיד: המודיעין הטורקי חשף היום (חמישי) כי הצליח לסכל ניסיון חטיפה ופגיעה בשגריר ישראלי לשעבר ובאשתו שהתארחו במלון ברובע ביוגלו, בסמוך לאזור העיר העתיקה. 

בעקבות כך, המשטרה וארגון הביון הלאומי של טורקיה ביצעו הלילה מבצע מעצרים נרחב במהלכו נעצרו כעשרה חשודים, בינהם משתפי פעולה מקומיים, במלון ובשלושה בתים נפרדים  במחוז בייליקדוזו,  כ-15 ק"מ ממרכז העיר, ובמלון 'דה סול איסטנבול', המצוי במרחק 5 ק"מ מהקונסוליה האיראנית.

במהלך המבצע נתפסו מסמכים רבים, חומרים דיגיטליים, משתיקי קול ואקדחים. חקירתם של החשודים נמשכת, אולם מפרטים ראשונים עולה כי הם תכננו גם לחטוף ולתקוף דיפלומטים ישראלים וקבוצות תיירים באיסטנבול. על פי הדיווח, המוסד איתר ישראלים שהיו על הכוונת והטיס אותם במטוס פרטי חזרה לישראל.

מוקדם יותר השבוע, חשף רה"מ בנט כי בימים האחרונים סוכלו מספר צירי פיגוע ונעצרו מספר מחבלים על אדמת טורקיה. "פועלים שם בהרבה מימדים על מנת לשמור על ביטחון אזרחי ישראל. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם הטורקים וזה נשא פרי - הגענו לסיכולים דה-פקטו", אמר. עוד קודם לכן נחשף כי מי שעומד מאחורי אותן חוליות טרור איראניות הוא חוסיין טאייב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה באיראן.

לפי דיווחים בכלי התקשורת הערביים, טאייב מתואר "כחיה פצועה ובמצב של טירוף עמוק". אדריכל ההתקפות האיראניות הוא אחד מאנשי הביטחון החזקים במדינה ב-15 השנים האחרונות ומילא מספר תפקידים צבאיים וביטחונים חשובים. חרף זאת, הבוקר כלי תקשורת המזוהים עם המשטר האיראני דיווחו כי  טאייב, פוטר מתפקידו, כאשר במקביל ישנם דיווחים נוספים על ניסיון התנקשות בו והעברתו לבית החולים לאחר מכן לאחר שנפצע בדרכים מסתוריות