אתר האופוזיציה האיראני, 'איראן אינטרנשיונל', דיווח היום (שישי) כי בשל הדחתו של ראש ארגון הביון של משמרות המהפכה, חוסיין טאייב, גורמים ביטחוניים בכירים הודיעו כי הם מעוניינים בטיהור יסודי בארגון המנהל את הרפובליקה האסלאמית.

על פי הדיווח, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה ושר המודיעין נמנים בין מתנגדיו הבכירים של טאייב וחיכו זמן רב להדחתו. לאחר כישלונו, ניצלו השניים את ההזדמנות ופנו ישירות למנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, וטענו כי "הארגון בראשות טאייב לא הצליח לבצע את משימותיו ולא דבק בסמכותו לסיכול פעולות טרור באיראן ופגע בארגוני ביטחון אחרים במדינתנו".

חוסיין טאייב (צילום: ללא קרדיט)
חוסיין טאייב (צילום: ללא קרדיט)

על פי הדיווח, מתנגדים נוספים של טאייב בגופי ביטחון אחרים באיראן קראו לטהר את משמרות המהפכה, לפטר רבים מהבכירים בארגון ואף לצמצם את סמכויותיו.

כזכור, מפקד משמרות המהמפכה הודיע אתמול על מינויו של מוחמד כאזמי לראש המודיעין החדש של הארגון ויחליף את טאייב. על פי דיווחים באיראן, האחרון הודח בשל כישלון האגף בראשתו להוציא לפעול פיגועים נגד ישראלים על אדמת טורקיה. במקביל לכך, כלי תקשורת איראנים דיווחו כי טאייב ניצל מניסיון התנקשות והועבר לבית החולים לאחר מכן לאחר שנפצע "בדרכים מסתוריות".