השיחות העקיפות של איראן עם ארה"ב על החזרה להסכם הגרעין של 2015 יתחדשו בקרוב, כך הודיע היום (שבת) שר החוץ האיראני, חוסיין אמירבדולהיאן, במסיבת עיתונאים משותפת עם הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל, שהגיע לביקור בטהרן כדי לדון בהחייאת השיחות.

"אנחנו מוכנים לחדש את השיחות בימים הקרובים. מה שחשוב לאיראן הוא לקבל במלואן את היתרונות הכלכליים של הסכם 2015", אמר שר החוץ האיראני, והוסיף כי קיים "פגישה ארוכה אך חיובית" עם ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל.

בורל כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מטרת הביקור בטהרן היא להכניס מומנטום מחודש לשיחות הגרעין ולחדש את המו"מ. "אנחנו צריכים להפסיק את הדינמיקה הנוכחית של הסלמה ולסגור עכשיו את העסקה", כתב. "סיכמתי עם שר החוץ האיראני על חידוש המו"מ בין איראן לבין ארה"ב בימים הקרובים. הצוות שלי יתווך בשיחות כדי לסגור את המחלוקות שנותרו".

בורל הוסיף: "אנחנו צפויים לחדש את השיחות בימים הקרובים ולשבור את המבוי הסתום. עברו שלושה חודשים ואנחנו צריכים להאיץ את העבודה. אני שמח מאוד על ההחלטה שהתקבלה בטהרן ובוושינגטון".

לפני יציאתו לטהרן נפגש בורל בבריסל עם השליח האמריקאי לנושא איראן, רוב מאלי. מאלי הדגיש לאחר הפגישה כי "ארה"ב עדיין מחויבת לנסות ולחזור ליישום מלא של הסכם הגרעין מצד איראן וארה"ב".