על רקע המשבר העולמי בתעשיית התעופה: מנהל אבטחת התחבורה האמריקאי (TSAׂׂׂׂ) הודיע היום (שבת) כי מספר הנוסעים היומי אשר טסו אתמול ברחבי המדינה הוא הגדול ביותר מאז פברואר 2020. מדובר על כמעט 2.5 מיליון אנשים שהשתמשו אתמול בשירותי התעופה, וזאת על אף מזג האוויר הבעייתי ששרר אתמול והמחסור בכוח האדם ממנו סובלות חברות התעופה. 

המחסור בכוח האדם אותו חוות בימים אלו חברות התעופה השונות ברחבי העולם ובארה"ב בפרט, מעמיד את הנוסעים במדינה בפני התמודדות לא פשוטה, בה יאלצו ככל הנראה להמתין שעות רבות לטיסתם, בתקווה שהיא לא תבוטל כליל. הסיבה העיקרית למחסור זה, הוא הקושי אותו חוות חברות התעופה בבניית צוותים חדשים, לאחר שאלפי עובדים עזבו את התעשייה במהלך מגיפת הקורונה. מינהל אבטחת התחבורה האמריקאי אף הוציא הודעה מיוחדת לנוסעים, בה נאמר כי "תגיעו לשדה התעופה מוקדם, הוא עמוס!". 

בעקבות התפתחות המשבר בענף, קבוצת הסחר של תעשיית התעופה "איירליינס" פנתה במכתב מיוחד לשר התחבורה האמריקני, פיט בוטיג'ג, בוא הבהירה לו כי המחסור החמור בכוח האדם משבש את הטיסות הסדירות, גם כאשר מזג האוויר איננו מהווה מטרד. בנוסף, הוא נתבקש על ידם במכתב להיפגש עמם, זאת כדי להגיע להבנה טובה יותר כיצד לפתור את המשבר, וזאת לקראת עונת הקיץ שצפויה כאמור להיות עמוסה במיוחד.

בתגובה למכתב, רשות התעופה הפדרלית, המהווה סוכנות של משרד התחבורה האמריקאי, השיבה כי הם "פועלים כדי לפתור את הסוגיות שהועלו בו". על פי קבוצת הסחר של תעשיית התעופה "איירליינס", עד כה הופחתו 15% מהטיסות שתוכננו בחודשים יוני - אוגוסט בשל המחסור החמור בעובדים.