נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם היום (שבת) על הצעת חוק דו-מפלגתית להתמודדות עם נשק. מדובר ברפורמה הפדרלית בנשק הגדולה מזה שלושה עשורים. "חיים ינצלו", אמר ביידן בבית הלבן. הנשיא ציטט את משפחות קורבנות הירי ואמר: "המסר שלהם אלינו היה לעשות משהו. ובכן היום, עשינו זאת".

הצעת פיקוח הנשק עולה ברקע ריבוי אירועי הירי ההמוני בארצות הברית בתקופה האחרונה. על פי ההצעה, יורחבו בדיקות הרקע לרוכשי נשק צעירים, וכן ימנע מאנשים שהורשעו באלימות במשפחה לרכוש כלי נשק, וכן יסייע למדינות לקבוע "חוקי דגל אדום" שיקלו על הרשויות להחרים נשק מאנשים שנחשבים מסוכנים. 

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

החקיקה אינה כוללת הוראה שנתמכת על ידי הנשיא ג'ו ביידן, הדמוקרטים בקונגרס וקומץ רפובליקנים - לפיה הגיל המינימלי לרכישת רובים יעלה ל-21. עוד הוסכם, כי מיליארדי דולרים יועברו לטיפול נפשי ולתוכניות אבטחה בבתי ספר שיכללו תשתיות חדשות ומאבטחים חמושים.

ביידן הוסיף כי הפשרה שנעשתה על ידי קבוצת סנאטורים דו-מפלגתית "לא עונה על כל הדרישות" אבל "היא כוללת פעולות שקראתי להן זה מכבר שיצילו חיים".

ההצעה המדוברת אושרה ביום חמישי בידי הסנאט האמריקאי, ברוב של 65 תומכים מול 33 מתנגדים בלבד. וכיממה לאחר מכן, אושרה גם בבית הנבחרים.