חשש לאירוע טרור בנורבגיה: גבר בן 42 נעצר בחשד לביצוע הירי במועדון גאווה באוסלו מוקדם יותר היום (שבת), בו נרצחו שני בני אדם ונפצעו 14 נוספים. החשוד מואשם בעבירות של רצח, ניסיון רצח ופעולות טרור. 

זהותו של החשוד ממוצא איראני טרם פורסמה, אך מהמשטרה המקומית נמסר כי החשוד הוא איסלאמיסט רדיקלי בעל היסטוריה של מחלת נפש. עוד דווח כי הוא מוכר לשירותי הביטחון.

במשטרה ציינו עוד כי הם מתייחסים למקרה הקשר כאירוע טרור איסלאמי. ראש ממשלת נורבגיה, יונס גר סטיורה, כינה זאת "מתקפה נוראה ומזעזעת על אנשים חפים מפשע".

הטבח במועדון הגאה באוסלו, נורבגיה (צילום: רויטרס)
הטבח במועדון הגאה באוסלו, נורבגיה (צילום: רויטרס)

"ראיתי אדם מגיע עם תיק, הוא הרים אקדח והתחיל לירות", סיפר העיתונאי אולב רונברג מהשידור הציבורי NRK. "הייתי בבר החיצוני כשזה קרה. רק שמתי לב שהחלו יריות, ונפגעתי מרסיס זכוכית. היו עוד ועוד ועוד יריות, אז ברחתי לתוך הבר הפנימי וניסיתי להביא איתי כמה שיותר אנשים", אמר.

"בהתחלה אנשים לא הבינו מה קורה, אבל אז הייתה פאניקה", הוסיף. הירי אירע ליד מועדון גאה פופולרי במרכז העיר אוסלו, בסוף השבוע שבו העיר אמורה לארח את מצעד הגאווה שלה, שבוטל בעקבות האסון.

זירת הפשע השתרעה מהפאב הלונדוני דרך מועדון סמוך והלאה לרחוב סמוך בו נתפס החשוד דקות ספורות לאחר תחילת הירי. החשוד היה חמוש בשני כלי נשק במהלך הירי, נמסר מהמשטרה, אך לא נמסר באילו כלי נשק מדובר.