גורמים רשמיים במשרד החוץ שיגרו הבוקר (שני) מכתב למנכ"ל משרד החוץ באתונה ובו הודעה מגובה בנתונים הקובעים כי דודי אשכנזי, הישראלי שעצור בקוס בחשד לביצוע עסקת סמים, איננו האיש אותו הם מחפשים ומדובר בטעות בזיהוי.

כאמור, אשכנזי נעצר עם הגעתו ליוון בחשד לסחר בסמים לפני כ-15 שנה בפרו. סנגורו הבהיר: "אודות למאמץ אדיר של משרד החוץ יצא מסמך רשמי, שממנו עולה כי דודי אשכנזי לא ביצע שום עבירה וכי יש חשוד אחר בשם זהה שמדינת פרו מחפשת אחריו".

אתמול, רחל אשתו של העצור, שוחחה עם גולן יוכפז וגיא פלג בתכניתם ב-103FM ואמרה כי מדובר ב"הזיה, טירוף, סיוט, חלום בלהות". עוד סיפרה אשכנזי כי "נסענו לחופשה ועצרו אותנו בביקורת הדרכונים. בהתחלה לא דיברו איתנו על שום דבר, ואחרי כמה שעות, כשישבנו בחדר החקירות, הם זרקו לנו כמה מילים בלי הרבה ידע, שבעלי מואשם בסחר סמים ושיש לו אזרחות אזרבייג'נית. בעלי מעולם לא היה באזרבייג'ן, הוא מעולם לא הוציא אזרחות אזרבייג'נית".

לשאלה האם בעלה היה בפרו אי פעם, ענתה רחל ש"ב-2007 הוא היה בפרו לטיול של חודשיים, ומאז כף רגלו לא דרכה בפרו. בזמן ביצוע העבירות המיוחסות הוא ממש לא היה בפרו, מעולם. הוא פעם אחת היה, ב-2007 וזהו".