מצרים מאותתת לאיראן: העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח הבוקר (שלישי) כי מצרים תתנגד לכל רעיון של השתתפות בקואליציה צבאית נגד איראן. לפי הדיווח, גורמים פוליטיים וצבאיים במצרים שלחו מסרים כי מדינתם מתנגדת לכל ברית צבאית נגד הרפובליקה האסלאמית, ולאחרונה הדגישו זאת שוב בתקשורת המצרית.

המקורות הדגישו כי מפקדים בכירים בצבא המצרי הודיעו במפורש על התנגדותם לברית זו ולכל עימות ישיר מול איראן. הם הסבירו כי "סוגיה זו הועלתה במסגרת מוסדות הביטחון והצבא במצרים, לאחר פרסום הסוגיה והקמת ברית צבאית נגד איראן במזרח התיכון". זאת, לאחר שהנשיא, עבד אל-פתאח א-סיסי, ביקר בעומאן אתמול, על מנת "להעביר מסר לאיראנים" לפיו, "מצרים בשום פנים ואופן לא מוכנה לעימות ישיר עם איראן".

משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)
משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)

מקורות מצריים נוספים מסרו כי "דעתו של א-סיסי משקפת את ההשקפות והפרספקטיבות בתוך הממסד הצבאי והמצרי, בשביל הרבה סיבות אין צורך להתנגשות מול איראן. איראן לא עוינת את מצרים בשום צורה עד כה, אלא להיפך, קיומו של הסכם סודי בין השלטונות, מבטיח שעימות כזה לא יקרה לעולם. במקביל, המקורות דיווח כי במהלך ביקורו האחרון של אמיר קטאר, השייח' תמים בן חמד אאל ת'אני במצרים, נושא זה כנראה טופל.

העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", דיווח בנוסף כי דיפלומט מצרי לשעבר אמר: "כמה מדינות ערביות במפרץ הפרסי השתמשו במינוף הסיוע הכלכלי שלהן כדי להפעיל לחץ על המשטרה המצרי כדי לאלץ אותו להצטרף לקואליציה הצבאית". הדיפלומט הסביר כי "א-סיסי עשוי לשתף פעולה עם מדינות המפרץ הפרסי בנושא הקואליציה הצבאית, לצד מדינות נוספות, נגד האיומים ש'כביכול' עומדים בפניהם. אך, הוא אינו יחרוג מכך, מה שמצביע שהוא אינו יעסוק בעימות צבאי ישיר עם איראן".

נשיא מצרים א סיסי (צילום: Ludovic Marin/Pool via REUTERS)
נשיא מצרים א סיסי (צילום: Ludovic Marin/Pool via REUTERS)

הדיפלומט המצרי טען כי "האזור נמצא כעת על סף עימות חדש שעשוי להתרחש בלבנון. בכל מלחמת פרוקסי חדשה באזור, איראן תכוון בצורה חמורה נגד אויביה, ומצרים מודעת לכך היטב. לכן, היא חוששת שהיא תהיה מוקד לתקיפה על ידי איראן. אם דבר כזה יקרה, למצרים יהיה קשה שלא להגיב, וזה עלול להעמיד את הצבא המצרי במצב קשה".