פרשן חדשות 12, אוהד חמו, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג על הדיווח שפורסם בניו יורק טיימס, לפיו הפעולות המיוחסות לישראל באיראן - גרמו לרעידת אדמה בהנהגת המדינה. בראשית השיחה, הוא נשאל מה גורם לגורם איראני בכיר למסור מידע ולהודות בכישלון, והשיב: "שאלה טובה למה זה קורא דווקא עכשיו. אנחנו מדברים על סגן נשיא איראן לשעבר, והשורה התחתונה שלו היא אחת - הביטחון האיראני התערער".

"הבכיר לשעבר מדבר על הנושא של חוסיין טייב, אותו מפקד מודיעין של משמרות המהפכה, אחד האנשים החזקים ביותר באיראן, שהודח בשבוע שעבר, והסיבה היא הודאה בכישלון של האסטרטגיה", הסביר ב-103FM, "גם בכתבה כתבה מדברים על העובדה שזה אחד האנשים החזקים ביותר, גם איש דת, אדם סופר חזק שהשליט שלטון של טרור גם סביב האנשים שסביבו". לדבריו, ההבנה היא שהוא לא מצליח לספק את הסחורה".

חמו הסביר כי "והסחורה היא כפולה וכוללת בין היתר את חוסר היכולת של האיראנים להגן על אנשיהם. אנחנו מדברים על שבעה בכירים, אנשי משמרות מהפכה, וכמובן אנשי מהגרעין האיראני, שחוסלו בחודשים האחרונים, והאיראנים הם גם אלו שמפנים את האצבע המאשימה כלפי ישראל".

המגישים תהו: מה זה נותן להם לתדרך ולהתראיין. "אני לא בטוח שיש פה כוונת מכוון, אני לא בטוח שיש פה דף מסרים שהאיראנים מנסים להעביר", הדגיש חמו, "יכול להיות שיש פה באמת הישג יפה של הניו יורק טיימס, שמדבר עם בכיר שאומר את דבריו, שיש לו מספיק ביטחון, הוא משתייך למחנה הרפורמי, ולכן הוא מגיע מכיוון אחר דווקא".

הוא הוסיף: "פעם שניה, יכול להיות שיש פה ניסיון להכשיר את הקרקע לקראת תגובה איראנית. האיראנים, בניגוד לבעבר, מה שהם עושים היום זה להודות כל פעם שישראל מצליחה להכות בהם. הם מטפסים על סולם כזה או אחר כדי להצדיק את הנקמה שהם עדיין מבקשים שתגיע".

בנט: "מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון האיראני" (צילום: ערוץ הכנסת)

הם עדים לכך שהמודיעין הישראלי מצליח לחדור לקודש הקודשים שלהם
"הם לא יכולים להתעלם מזה ומודים בזה בפה מלא. אנחנו רואים את עונת הציד של משתפי הפעולה כל שני וחמישי. אתמול שמענו על אותו בכיר, ממש גנרל איראני, שנעצר. כל שני וחמישי אנחנו שומעים על בכיר כזה או אחר ובעצם התחושה היא שישראל מגיעה כמעט לכל מקום. רק לפני פחות משבוע מי שאחראי על אבטחת הנשיא, והנשיא הוא הלב הפועם של המשטר האיראני, זה המעגל הכי קרוב של המשטר האיראני, והאיש שעומד ברא שהאבטחה מוחלף. הרבה מאוד גבות הועלו מדוע זה קורה, לא כל כך ברור, יכול להיות שזה קשור לנסיבות פנימיות, אבל יש הבנה שהם שקופים לחלוטין ולכן אנחנו באמת רואים את ההתנהלות הקצת מוזרה ואולי ההיסטרית לפעמים".

חוסיין טאייב (צילום: ללא קרדיט)
חוסיין טאייב (צילום: ללא קרדיט)

יוכפז ופלג ציינו כי "למרות שאנחנו מכים בהם, תוכנית הגרעין ממשיכה". חמו השיב: "ראשית אתה צודק, אבל עוד לפני אני אצטט את אייזנקוט שאמר 'אמלא ישראל הייתה פועלת כבר לפני שבע שנים - האיראנים היו משיגים את הגרעין'. אני מסכים איתך לחלוטין, צריך לזכור שהדוחות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מדברים על כך שבעצם גם הם, גם האמריקאים וגם ישראל, כולם מודים שאם האיראנים היו רוצים להגיע לגרעין הם היו עושים את זה ואפילו דיי בקלות".

"חברים, כדי להשיג פצצת אטום אחת אתה צריך 25 ק"ג אורניום מועשר, היום לאיראנים יש יותר מחמישים ק"ג מועשר אבל 60 אחוזים לא 90. בסוף הכול זה עניין של החלטה, האם איראן רוצה ללכת על הדבר הזה ולהתעמת מול כל העולם. נכון לעכשיו עדיין לא, אבל אני מסכים - אילו איראן באמת הייתה רוצה, היא כבר הייתה יכולה לשים את ידה על הפצצה", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm