בדנמרק ממשיכים לנסות ולהתאושש הבוקר (שני) מאירוע הירי במרכז הקניות בבירה קופנהגן שהתרחש אתמול בערב. בעוד חקירת המשטרה נמשכת, המפקד על הכוחות בקופנהגן דן תומאסן הודיע כי לפחות שלושה בני אדם נהרגו באירוע, בהם אזרח רוסי ושני דנים. כמו כן, באירוע נפצעו באורח אנוש ארבעה בני אדם. ראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן במסר לאזרחיה: "הבירה הבטוחה שלנו השתנתה בשבריר שנייה".

מבלות בורחות מהקניון בו התרחש אירוע ירי בקופנהגן (צילום: רויטרס)
מבלות בורחות מהקניון בו התרחש אירוע ירי בקופנהגן (צילום: רויטרס)

למרות שאתמול בערב לא הצליחו לשלול במשטרה כי אין מדובר באירוע טרור, הבוקר כבר אמר מפקד הכוח כי לא הצליחו למצוא אינדיקציה לכך שאכן מדובר באירוע טרור. עם זאת, הוא סיפר כי מצבם של ארבעת הפצועים ממשיך להיות אנוש, כאשר בין הפצועים גם שני אזרחים שבדים.

החשוד בירי, צעיר דני בן 22, נעצר על ידי המשטרה וכרגע לא מסתמן כי פעל לצד עוד אנשים. "אנחנו משוכנעים כי הוא היורה, הוא נשא עליו נשק ותחמושת", אמר מפקד משטרת קופנהגן תומאסן שהוסיף: "אנחנו סבורים שהוא לא עבד עם אחרים, אבל לא נשלול את זה עד שנהיה בטוחים לחלוטין". לטענת מפקד המשטרה, החשוד נעצר 13 דקות לאחר הדיווח הראשוני על הירי, ולא התנגד למעצרו.

מפקד משטרת קופנהגן דן תומאסן (צילום: רויטרס)
מפקד משטרת קופנהגן דן תומאסן (צילום: רויטרס)

במהלך הלילה, עם גילוי גודל האירוע בו נהרגו שלושה, אמרה ראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן: "דנמרק נפגעה במתקפה אכזרית. משפחות תמימות שיצאו לקניות או לאכול בחוץ נפגעו. ילדים, מתבגרים ומבוגרים. הבירה הבטוחה שלנו השתנתה בשבריר שנייה, אנחנו צריכים לעמוד יחד ולתמוך האחד בשני ברגע הקשה הזה".

עדי ראיה, אשר סיפרו לכלי תקשורת בדנמרק על האירוע, אמרו כי "היורה פשוט ירה לתוך הקהל, הוא לא כיוון לרצפה או לתקרה". "פתאום שמענו יריות, בערך עשר. רצנו לתוך השירותים הקטנים בקניון, נדחסנו לשם 11 איש", הוסיפה עדה אחרת.