באיטליה ממשיכים היום (שני) מאמצי החיפוש אחר הנעדרים במפולת השלגים שאירעה אתמול, כאשר מספר המתים כרגע עומד על שישה ומספר הנעדרים עומד על 20. למרות מאמצי החיפוש, בכירים באיטליה ובמחוז טרנטו בפרט הביעו פסימיות באשר להימצאותם של שורדים מהמפולת בשטח. בנוסף, יממה לאחר האסון, העדויות מתחילות להיחשף, כאשר מהנדס מקומי שטייל עם ישראלית סיפר ל"קוריירה דלה סרה" כי "במקרים האלו אין טעם לברוח, רק להתפלל".

המהנדס סטפנו דל מורו, אשר טייל כאמור עם חברתו הישראלית במקום, שיתף כיצד שרדו: "קרה לנו נס. היינו בנקודה גבוהה יותר מאשר זו שבה עמדו הקורבנות. שמענו רעש עמום ואז החל לרדת מבול של קרח. במקרים כאלו אין טעם לנסות לברוח, רק להתפלל שזה לא יגיע אלייך. התחבקנו וכרענו על הרצפה כשהקרח עבר מעלינו. היינו רגילים לראות את האחרים מלמעלה, אבל אז הסתובבנו כדי להתגונן". לאחר האירוע, הם המשיכו עוד בטיפוס עד לנקודה ממנה חולצו והוטסו במסוק בחזרה לעמק.

משלחת החיפוש אחרי הנעדרים במפולת השלגים באיטליה (צילום: Photo by PIERRE TEYSSOT/AFP via Getty Images)
משלחת החיפוש אחרי הנעדרים במפולת השלגים באיטליה (צילום: Photo by PIERRE TEYSSOT/AFP via Getty Images)

התובע הראשי של מחוז טרנטו סנדרו ריימונדי אמר כי "מספר הקורבנות עוד יעלה, אולי אפילו יוכפל או ישולש, בהתאם למספר הנעדרים כרגע ולכך שיש 16 רכבים במגרש החנייה שעוד לא נלקחה עליהם בעלות. הדבר הראשון אותו יש לעשות כעת הוא לאמת את זהות הקורבנות, מה שלא יהיה קל".

במצב הנוכחי, מזג האוויר במקום לא מאפשר להמשיך את החיפושים באמצעות צוותי מטפסים ומחלצים באופן רגלי, ורק חיפושים באמצעות רחפנים נערכים כעת. בין הפצועים שפונו ישנם גם שניים במצב קשה. 

באשר לנעדרים, ראש יחידת החילוץ באלפים ג'ורג'יו גאג'ר מסר: "הסיכוי לאתר מי מהנעדרים בחיים הוא נמוך מאוד וגם זה בלשון המעטה. המפולת ריסקה אותם, קשה להאמין שנמצא מישהו מהם בחיים אחרי כל כך הרבה זמן".