יום העצמאות האמריקאי שצויין אתמול הפך בן רגע ליום אסון, כאשר צעיר בן 22 פתח בירי על משתתפים במצעד בשיקגו ורצח שישה. הבוקר (שלישי) שוחח אודי יגר, ישראלי שהגיע למקום האירוע, עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר: "הגופות היו זרוקות על הכביש". שוקי, עד ראייה נוסף שהתראיין בגל"צ אמר כי "הייתה מהומה גדולה, אנשים רצו עם הילדים על הידיים".

יגר סיפר כי הגיע למקום האירוע דקות לאחר התרחשותו: "הגעתי משהו כמו רבע שעה אחרי האירוע, הייתי באזור וחבר שלי שלח ווטסאפ על מה שקורה. בכלל לא ידעתי, אבל הייתי מאוד קרוב אז אמרתי שאסע לראות מה קרה. הגעתי לפה והבנתי שהמצב לא טוב".

"ראיתי מלא ניידות משטרה. עמדתי 50 מטר מהאירוע, כשכבר סגרו את הרחוב. בקצה של העין שלי, ראיתי שיש גופות על הכביש. גם אחרי ארבע שעות עשו פה סריקות, הלכו בין החנויות ובין הבתים. זה פרוור ברמה גבוהה והרבה יהודים גרים כאן, יש גם קהילה קטנה של ישראלים", הוסיף.

בתוך כך, בגלי צה"ל ראיינו עד ראייה נוסף בשם שוקי שטען כי היה במרחק 300 מטר בלבד מהיריות: "היינו ליד בית הכנסת של חב"ד, ברחוב המרכזי בו עובר המצעד של יום העצמאות. התמקמנו על הדשא, שורה ראשונה והיינו מוכנים למצעד. התחילו לעבור קבוצות ילדים עם אופניים ולאחר מכן התחיל המצעד עצמו. הקבוצה הראשונה הייתה של אנשי משטרה, כיבוי אש ואמבולנסים".

לטענתו, הוא לא הבין שהרעשים המוזרים שהוא שומע הם יריות: "שמעתי "פאף פאף פאף" היינו במרחק 300 מטר מהירי. שמעתי משהו שנשמע כמו זיקוקי די נור. לא שמתי לב תחילה, חשבתי שזה איזה מטורף, ולא חסרים פה כאלו שעושים זיקוקים במהלך השנה. לצערי הרב השיירה של המשטרה עשתה פרסה בצורה פראית על הכביש והתחילו לדהור בכיוון השני".

זירת אירוע הירי בהיילנד פארק הסמוך לשיקגו (צילום: צילום מסך יוטיוב)
זירת אירוע הירי בהיילנד פארק הסמוך לשיקגו (צילום: צילום מסך יוטיוב)

"לא חשבנו על יריות, חשבנו מקרה חירום אולי התקף לב של מישהו. אבל אז התחיל נחיל של אנשים לרוץ מהירי לכיוון שלנו. התחילו לצעוק שיורים. הייתה שם מהומה אנשים רצו אחד על השני, עם הילדים על הידיים. הייתי עם משפחתי וילדיי. רק לסבר את האוזן, עכשיו יש פה סופה, הבן הקטן התחיל לצרוח מהטראומה".